3. Online Karma Eserler Müzayedemize 07.01.2021 saat 21:00'a kadar internet sitemizden pey verebilirsiniz. 21:02 itibariyle Canlı Müzayede başlayacaktır. Komisyon Oranı: %10 "ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 10 İŞ GÜNÜDÜR.LÜTFEN ÖDEME SÜRESİNİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURARAK PEY VERİNİZ.
CARTIER marka orijinal, kutusunda, deri kılıf içinde imzalı, damgalı garanti belgeli Çakmak. Üzerinde toplu iğne başı kadar bir ezik mevcut.
"Représentant pour la Turquie J.M. Farhi - Istanbul" plakalı, şapkası dahil tamamıyla pirinç 57 cm yüksekliğinde 20 cm çapında çok iyi kondisyonda, teknede kullanılabilinir masa lambası.
Gümüş Divit
Zarif işçilikli gümüş, iyi kondisyonda Divit. Divit koleksiyonunda nadir işçilikli eserlerden.
26 cm.
345 gr
SILBERT imzalı "Köpekler" tablosu, tuval üzeri yağlıboya, 31x23,5 cm.
Fatih Mika 2014 imzalı, 10/50 numerite, kabartma olarak "Nur Ala Nur" yazılı "Atlı" gravürü. 60x40 cm.
Fatih Mika 2014 imzalı, "E.A", kabartma olarak "Nur Ala Nur" yazılı "Yengeç" gravürü
Devlet Deniz Yolları - Türkiye Denizcilik İşletmeleri metal Baca Amblemi. 60x84 cm.
Dilimli gövdesi ile Süleymaniye pirinç gülabdan.
Yükseklik 24 cm. Ufak tamir ve birkaç ezik mevcut.
Çin Oyuncağı
Tepesindeki ip çekildiğinde dili çıkan ahşap Çin Oyuncak Büst. 15 cm.
Sedef işçilikle floral desenlerle süslenmiş, iki katlı Çin ahşap Sehpa. Y. 145 cm., 57x77 cm.
Kobalt mavi cam üzeri yaldız kabartma desenli vazo. 35 cm. yüksekliğinde.
Aylin 92 imzalı. Terakota Çoban heykeli. 39 cm yüksekliğinde 32 cm. eninde.
Bakır
Kapaklı büyük Bakır Sahan. Tutamacı pirinç. Kapakta ve sahanda Osmanlıca damgalar mevcut. 16x12 mm ölçülerindeki bu damgada ''İbrahim Karbanoğlu'' ve altaki elips içinde de ''Ayntab'' yazıları bulunmakta. Sahan ebadı: 38,5x28,5 cm.
Bakır
Bakır, kulplu yoğurt kabı. 16x12 mm ölçülerindeki bu damgada ''İbrahim Karbanoğlu'' ve altaki elips içinde de ''Ayntab'' yazıları bulunuyor.
Yükseklik: 18 cm.
Çap : 16 cm.
Bakır Sefer Tası
Bakır Sefer Tası. En alttaki daha büyükolmak üzere, 4 hazneli, tutamaç ve yan çubukları pirinç, çubuk başları ayyıldız formunda, ''Sami Çelim- G.A.''(Gaziantep) damgalı, iyi kondisyonda Sefer Tası. Yükseklik: 36 cm.
Bakır Pilavlık
Derin bakır pilavlık, Artin bin Hallak usta damgalı.
Bu ustaya ait 14x11 mm ölçülerindeki damgada ''Artin bin Hallak'' ve alttaki elips içinde de ''Ayntab'' yazıları mevcut.
Artin bin Hallak'ın damgaları ile birlikte kullanılmış ve kendisi ya da ailesine ait olması gereken 12 mm. çapındaki bir damgada çelenk içinde sağa dönük biçimde profilden verilmiş bir insan portresi bulunmaktadır.
Çap: 38 cm
Derinlik: 7 cm
Bakır Sahan
Daire formunda kapaklı sahan.
16x12 mm ölçülerindeki damgada ''İbrahim Kurbanoğlu'' ve alltaki elips içinde de ''Ayntab'' yazıları mevcut. Çap : 23 cm.
Sanatçı imzalı nadir bir büst.
1969 KRIVORUTSKIY damgalı. Rus Lider Lenin'in eşi "ULYANA" nın zamaktan yapılmış, 16,5 cm. yüksekliğinde büstü.
Mercan Kolye.
Aralarında gümüş boncuklu bulunan, 7 sıra halinde dizilmiş orijinal mercan kolye.
Yeşil Kesme Cam Nargile.
Süleymaniye pirinç SERLİ, Eski İstanbul işi nargile.
Osmanlı İmparatorluğu ile yapılacak ticarette vuku bulabilecek manipülasyonlar için talimatlar
Instruktion über die Zoll und Dreyssigstämliche Manipulazion in Ansehung des Haldels aus oder nach den Ottomanischen Ländern. Wien: Joseph Edlen von Kurzbeck, 1789, 25 yaprak [numarasız], 36x23 cm., tümüyle deri cildinde.
Histoire de la Guerre d’Orient, illustrée par Janet-Lange ornée de Cartes Géographiques par A.-H. Dufour, Gustave Barba, Paris, tarihsiz [c 1855],
LAMARCHE (H). -Les turcs et les Russes 80 s.,
KAUFFMANN – La Russie et L’Europe 84 s.
LA BEDOLLIERE -Sebastopol 80 s.,
BOURDIER R. Histoire de la Crimée. 32s.
Metin dahilinde birçok gravür, metin haricinde haritalar. 29 cm. sırtı deri cildinde
Oldukça nadir
De L'Empire Ottoman: De Ses Nations Et Sa Dynastie 1841-1845, M. Chauvin-Beillard, 1845, Paris, xvi, 483 s., kağıt kapakları bir miktar yıpranmış olsa da içi çok temiz.
1810 Luigi Meyer, gravür üzeri elle orijinal renklendirme "ESKI - ESTAMBOUL" 34x26 cm.
Türk Düğünü
1714 tarihli bakır baskı orijinal büyük ebat gravür. 52x44 cm.
A History of Turkish Painting, ciltli, şömizli, 1989
Günsel Renda (Contributor). From Publishers Weekly; "Modern Turkish painters evince a familiarity with Western styles ranging from impressionism to photorealism. Yet, as this beautiful album demonstrates, they have transformed these diverse approaches in creating works with a unique flavor, at once indigenous and universal. Combining 488 color plates with captivating essays by six Turkish historians, this invaluable compilation reveals a body of work virtually unknown in the West. Ottoman miniatures, elegant murals and 19th-century portraits and landscapes preface a substantial section on works from the 20th century. Nazmi Ziya Guran's impressionist seascapes seem to shimmer with a light unlike anything in Western art. Ibrahim Calli's The Night Ambush from WW I is as terrifying an image of war as one might find anywhere. Dozens of more recent pictures are no less arresting, and the survey of Turkish printmaking that concludes the volume makes it a must for collectors and art libraries."
Bunyan's Holy War; Alta Edition, John Bunyan, Published by Porter and Coates, Philadelphia, U.S.A., The Holy War, Made By King Shaddai Upon Diabolus, For The Regaining Of The Metropolis Of The World; Or The Losing And Taking Of The Town Of Mansoul, 19 cm.
Müteferrika: Basmacı İbrahim Efendi ve Müteferrika Matbaası / Müteferrika: Basmacı İbrahim Efendi and the Müteferrika (KUTULU)
SARICAOĞLU, FİKRET - COŞKUN YILMAZ, Esen Ofset, 2008, 397 sayfa. 32x43 cm
Kutsal Yolculuk: Kartpostallarla Hac Yolu, Murat Kargılı. İngilizce Türkçe, 306 sayfa, ciltli, şömizli. 28.5 x 28.5 cm
Geçmişte Rıhle-i Kebir, Sefer-i Saadet gibi isimlerle de adlandırılan hac yolculuğu ilk dönemlerinden 19. yüzyılın sonlarına kadar genellikle kervanlarla yapılmıştır. Bir dinin etrafında toplanmış değişik dilden ve ırktan yaya, at veya deve sırtında hayatlarının en büyük manevî arzusunu gerçekleştirme gayesiyle Mekke’ye doğru ilerleyen on binlerin oluşturduğu bu kervanlar idare, güvenlik ve finansmanlarıyla adeta hareket eden birer şehirdiler. Kervanlar, çıktıkları ülkenin hükümdarı tarafından organize ve finanse edilirlerdi. Haccın Müslümanlar için büyük bir önem arz etmesinden dolayı hem Müslümanlara hizmet ederek sevap kazanma, hem de siyasi otoritelerini sağlamlaştırma gayesiyle İslam hükümdarları ve halifeleri hac yollarına ve kervanlarına özel bir ilgi göstermişlerdir. Yollara su kaynakları ve kaleler kurmuşlar, kervanları urban (çöl Arapları, bedevîler) saldırılarına karşı askerî kuvvetlerle desteklemişlerdir.
Hava ve yol koşulları, çıkış noktası gibi faktörlere bağlı olarak en az altı ay alan, dağlar, denizler, çöller aşılarak yapılan bu yolculuk, içinde hastalıklar, ölümler, açlık, susuzluk, aşırı sıcak, aşırı soğuk, urban saldırıları gibi birçok tehlike barındırırdı. ‘Geleneksel hac’ olarak adlandırılan bu tarz hac zahmetli, çileli ve önemli bir bölümü yolda geçen bir ibadetti.
19. yüzyılın sonlarına doğru, Batıdaki sanayi devrimiyle ortaya çıkan teknolojik gelişmelerin seyahat araçlarını da etkilemesiyle, demiryolları ve buharlı gemiler yavaş yavaş kervanlara alternatif olmaya başladılar.
On üç asırdan fazladır savaşlara, afetlere ve salgın hastalıklara direnen hac, insanlık tarihinin kesintisiz süregelen tek dinî ritüelidir. Dinî içeriğinde en ufak bir değişimin olmamasına rağmen, geçtiğimiz asırda fizikî yapısında meydana gelen değişiklikler, 13 asrın toplamında yaşananlardan daha fazladır. Günümüz hacıları birkaç saatlik bir uçuşla, gündelik yaşamın içinden bir anda kopup, hiçbir tarihî geçmişi olmamış gibi duran mübarek şehirlerde, kendilerini yoğun bir manevî havanın içerisinde buluveriyorlar. Yüzyıllar önce Kâbe’yi ilk gördüğünde bir hacının hissettikleriyle bugünkü arasında en ufak bir fark olmamasına rağmen, yıllar süren biriktirme, aylar süren yolculuk ve bir dolu çileyle elde edilen “hacı” unvanının günümüzde artık çok daha kolay elde edilebilir olduğu bir gerçektir. İşte bu kitap, bütün bu değişimler yaşanmadan evvelki haccı kartpostallar aracılığıyla gözlerde canlandırabilmeyi amaçlamaktadır.
1. Dünya Savaşı'nda Osmanlı ve Alman ordu kıyafet ve ekipmanları
UNIFORMS EQUIPMENT OF THE CENTRAL POWERS: Germany & Ottoman Turkey v. 2, Volume two on the Central Powers examines Imperial German artillery, cavalry, machinegun, medical, transport, and infantry units. Other chapters explore Imperial Germany's Kriegsmarine (Navy), air service, and Kaiser and generals. Additional chapters cover Pickelhauben (spike helmets), Stahlhelms, Iron Cross recipients, and tropical uniforms. Additional chapters include rare images of Ottoman Turkish armed forces, as well as Eastern European Legions.
İbrahim Balaban'dan imzalı
BALABAN - BİR RESSAM YUNUS EMRE, HASAN NAZIM BALABAN - ZAFER E BİLGİN, 446 sayfa. 24x32 cm
İbrahim Balaban'dan imzalı
Balaban: Yaşamın çizgileri / Desenler. Cilt 1. Yayına hazırlayan: Remzi Oğuz Yılmaz
BALABAN, İBRAHİM
Osmanlı Dönemi Kartpostal Editörleri 1895-1923 Anadolu, Trakya, İstanbul
Gökhun Yılmaz, 2019, ciltli sömizli, 407 sayfa 24x30 cm., 1895-1923 Osmanlı Dönemi Trakya, İstanbul ve Anadolu'da yaşamış 260 kartpostal editörü hakkında, on yılı bulan araştırma sonuçları.
Su Üstünde, Geçmişten Günümüze Düşten Gerçeğe Kruvaziyer Gemileri
Fatih Takmaklı, 439 s., ciltli, şömizli. 1350'ye yakın görsel, 100'e yakın gemi şirketi ve bilgisi, 412 kruvaziyer gemisi, teknik bilgisi ve tarihçesi, 15 ülkede ve 60 limanda fotoğraf
Tarih Boyunca Türk Yelkenli Gemileri / Turkish Sailing Ships Through the Ages, Ciltli, şömizli, Ahmet Güleryüz, Denizler Kitabevi "Başlangıcından 20. yüzyıla kadar Türk Denizcilik Tarihi içinde gemileri ve tekneleri incelediğimiz bu çalışmamızda, tanık olduğumuz bilimsel-görsel belge eksikliğinin yarattığı zorlukları aşmaya çalıştık. Sınırlı görsel kaynaklarla yola çıkıp, hiç bir zaman yokluğunu hissetmediğimiz yazılı kaynaklardan yararlandık. En önemlisi diğer Akdeniz ülkelerine ait teknik-bilimsel görsel kaynaklar bize çok yardımcı oldu. Türk ve yabancı bilimsel-belgesel kaynaklardan yararlanarak üç boyutlu canlandırmaya yardımcı olması amacıyla bazı gemilerin rekonstrüksiyonlarını da yaptık.
İngilizce-Türkçe olarak hazırladığımız eserin yelken ve kürek dönemi Türk-Osmanlı savaş ve ticaret gemileri konusundaki görsel ve biçimsel veri eksikliğini bir ölçüde de olsa gidermeyi umuyoruz."
İstanbul Haritaları 1422-1922 / Maps Of Istanbul 1422-1922 Ciltli,Ayşe Yetişkin Kubilay, Denizler Kitabevi, 30x40 cm., 256 s. İstanbul fetihten evvel neye benziyordu? 19. Yüzyılda camilerin dağılımı nasıldı? Bir bakışta; o zamanki gözle… Zamanın yöntemleri ve teknikleri; baskılar nasıl yapılmıştı? Boğazı gerçeğe yakın ilk defa kim, ne zaman çizebildi? Ya da Birinci Harp’de İstanbul'un haritası nasıl çizilmişti? 580 parçalık müthiş bir koleksiyondan özenle seçilmiş 100 haritanın hikayesi
Constantinople and its Environs, 218 s. 30x40 cm. Thomas Allom’un, 1838 yılında Londra’da yayınlanan eşsiz eserinin tıpkıbasımı Denizler Kitabevi tarafından gerçekleştirildi. Birbirinden kıymetli, elle renklendirilmiş 97 adet Türkiye gravürünün yer aldığı kitabın metinlerini, uzun yıllar ıstanbul’da yaşamış olan Robert Walsh yazdı. İstanbul’un çeşitli görünümlerinin bulunduğu eserde Bursa, Manisa, ızmir, Efes, Bergama ve Pamukkale gibi tarihin önemli antik kentlerinin gravürleri de yer alıyor. Kitabın sayfalarını çevirirken binalar, manzaralar, insanlar arasında kaybolacak; kahvehane, mezarlık, harem, hamam, kilise, cami gravürleri ile dönemin sosyal ve kültürel hayatından kesitler izleyeceksiniz. On dokuzuncu yüzyıl seyahat edebiyatının temel örneklerinden biri olan bu kitap, yalnız Osmanlı tarihçileri ve toplum bilimciler için bir kaynak olmakla kalmayıp şarkiyatçı söylem konularında da eleştirel ve karsılaştırmalı çalışmalar için zengin bir uygulama alanı sunuyor. Bu nedenle de, ilk yayınlanışından neredeyse iki yüzyıl sonra Voyage pittoresque de Constantinople et des rives du Bosphore, hâlâ bilim insanları için zengin ve çok boyutlu bir araştırma konusu, kitapseverler için ise görsel bir haz kaynağı olmaya devam ediyor
İmparatorluğun Meşalesi (The Torch Of The Empire) XVIII. Yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu'nun Genel Görünümü ve Ignatıus Mouradgea d'Ohsson
Yapı Kredi Yayınları, 2002, 220 Sayfa, 35x46 cm. Türkçe-İngilizce
İmparatorluğun Meşalesi, gerçekten önemli bir kişilik olan Ignatius Mouradgea d''Ohsson''un yaşamı ve eseri aracılığıyla onsekizinci yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı İmparatroluğu''nu tanıtan bir çalışmadır. D''Ohsson, Osmanlı İmparatorluğu''nun toplumsal tarihini en iyi tanımlayan eser olan Tableau General de I''Empire Othoman''ı Devrim dönemi Paris''inde, 1789''da yayımladı. D''Ohsson''un kitabı istanbul''da I. Abdülhamid ve III.Selim için çalışan en iyi ressamların da yardımıyla en pahalı şekilde resimlendirilmişti. Ardından devrim öncesi Fransa''sının en ünlü sanatçıları taraıfından Paris''te gravürleri hazırlandı. Elinizdeki kitapta yeniden basılan bazı resimler hala benzersizdir. Bu gavürler yoluyla mahrem bir gerçekliğin perdesi aralanarak uzun süre önce kaybolmuş bir dünyaya yaklaşmaktayız.
(Türkçe Arka Kapak)
Osmanlılarda Madeni Paralar Coins Of The Ottoman Empire
Nuri Pere. 308 s. Ve levhalar, ciltli, şömizli