Koleksiyon Eserler Müzayedemize 04.03.2023 saat 20:30'a kadar internet sitemizden pey verebilirsiniz. 20:31 itibariyle Canlı Müzayede başlayacaktır.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 iş günüdür LÜTFEN ÖDEME SÜRESİNİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURARAK PEY VERİNİZ.
Müzayedemizde beğenilerinize sunulan eserlerin, konularında uzman danışmanlarımız tarafından ekspertizi yapılmakta ayrıca, 2863 sayılı "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu"na göre T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Müze uzmanlar (İstanbul Türbeler Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türk İslam Eserleri Müzesi, Harbiye Askeri Müze) tarafından kontrol edilerek onaylanmaktadır.
Müzayedemizde yer alan Resimler Mimarsinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yüksek Resim Bölümü Türk Resim Sanatı Uzmanı Sn.Bayram Karşit tarafından incelenmiş olup onaylanmıştır.
OSMANLI SECCADE
Osmanlı altın sırma işçilikli, bitkisel ve orta kısmı kandil motifli, bordo ipek kadife günümüze ulaşabilmiş, iyi kondisyonda örneklerden.
Ölçü: 60x92 cm.
ARMUDİ MOTİFLİ ÖRTÜ
Çeşitli motifler ile birlikte armudi motifler içinde dua yazılı örtü
Ölçü: 290x60 cm.
MARKÜTERİLİ İŞÇİLİKLİ TAVLA
Cumhuriyet dönemi başları, kapak kenar kısımları bağa ve kemik marküteri işçilikli.
İç bölüm orta göbekler Rumi desenli bağa ve kemik marküteri süslemeli.
İyi kondisyondaki işçilikli tavla örneklerindendir.
Ölçü: 26x53 cm.
HİNT NALIN
Ahşap aşı rengi kök boya Hint Nalın.
Döneminde Osmanlı pazarına gönderilmiştir.
Provenans: B.Y. Koleksiyonu
Ölçü: 23x8 cm.
OSMANLI DÖNEMİ SEDEF İŞÇİLİKLİ ZENNE NALIN
Osmanlı dönemi ahşap üzeri Uzakdoğu sedefli, bitkisel motifli meşe ağacından yapılmış Hamam Nalını.
Döneminde Hazırlanmış kullanılmamış olan Nalının ayak numarasının ve tercihe göre üst bant kısmı sonradan yapılmaktadır.
Ölçüler: 24x7x7 cm.
OSMANLI DEVLET ARMALI SABUN
Osmanlı Devlet Arması motifli
Arka kısmında Osmanlıca ''Hediye'' yazılı
Osmanlı Saray için üretilmiş Sabun
Ölçü: 7,5x5 cm.
'SABUNCU MUSTAFAZADELER'' YAZAN HAT LEVHA
Hacı Nuri ketebeli
Celi sülüs
Ölçü: 75x23 cm.
HAT LEVHA
"Bismillahi mecraha ve mürsaha inne rabbi le gafururrahim"Teneke üzeri zerendud yazı ile. Arkasında sersahaf "İbrahim Manav" notlu, kendisinden alınmış. Çevresi ahşap.
Kapı üzeri levhası,evden çıkarken veya bir yere gidilirken okunan dua.
Ölçü: 66x34 cm.
SULTAN II. MAHMUD (1808-1839) Dönemi Tuğralı Gümüş Divit
Tuğralı Gümüş Divit
Sade işçilikli , arka ve alt hazne kısmında tuğra mevcut, haznenin kapak kısmı istridye formlu, ebat olarak nadir formlardan.
Koleksiyonluk bir Eser.
''Mahmud Han bin Abdülhamid el-Muzaffer daima 90'' damgalı.
1816 tarihli
187 gr.
Uzunluk: 21,5 cm.
SULTAN ABDÜLMECİD TASVİR-İ HÜMAYUNU
Orijinal çerçevesinde, el ile renklendirilmiş
Çerçeveli ebat: 10x11 cm.
SULTAN II. MAHMUD FERMAN
Kıbrıs Adası Darphane-i Amire
Hicri 1225 tarihli
El Yazma
Hazinedar ve eşlerinin Kıbrıs Adasındaki gayrimenkuller ile ilgili ferman.
Ölçü: 72x50 cm.
SULTAN V. MEHMET REŞAT BERATI
Metinler el yazma, tuğra altın yaldız baskı
Ankara ilinin Çubuk kariyesinde bulunan Camii Şerifte hatip olarak vazife yapan Osman Efendi'nin vefatı dolayısı ile yerine Mustafa Efendi'nin hatip olarak atandığına dair berattır.
Hicri: 1330 – Miladi: 1914 tarihli
Ölçü:80x55 cm.
SULTAN III. SELİM DÖNEMİ SEDARET PENÇELİ EMİRNAME
Bursa’nın Harmancık Kazası Naibi ve Voyvodasına:
Rum fesadı bentaraf olmadığı için Bahr-i Siyah ve Karaburun muhafazası için Hüdavendigar Sancağı’ndan 100 nefer asker gönderin.
"21" tarihli
Ölçü:35x49 cm.
HÜSEYİN HÜSNÜ EFENDİ Hicri 1264
'Meclis-i Adliye Üyelerinden Hüseyin Hüsni'' ketebeli, aharlı kağıt üzerine is mürekkebi ve muhakkak - nesih hatla kaleme alınmış eserde Besmele ve hadis-i şerifler yazılıdır.Cetvelleri altın ile çekilmiş,yazı çevresi Rokoko çiçek buketleri tezyinatlı, dış pervazı saz yaprakları ve bahar çiçekleri ile tezyin edilmiştir.
Hicri 1264 (M. 1848)
Ölçü: 30x32 cm.
HÜSEYİN HÜSNÜ EFENDİ
Yazının Hattatı Kapıkulu kapıcıbaşılarından İbrahim Besim Ağa İbni Ali Ağa'nın kızı Zekiye Hanım ve kadı Sadık Efendi'nin oğlu olan Hüseyin Hüsnü Efendi'dir.
Öğrenimini bitirdikten sonra maliye nezareti kalemine girmiştir ve müsteşar olmuştur.Bolu defterdarlığı yapmıştır.
Referans: ''İbnülemin Mahmud Kemal İnal, Son Hattatlar,sayfa: 139''.
EL YAZMA DUA KİTABI
Hafız Mustafa ketebeli
Hicri 1153 tarihli (Miladi 1740/41)
Döneminin şemseli tümüyle deri orijinal cildinde yazma eser.
OSMANLI DÖNEMİ SÜLEYMANİYE DİVİT
Süleymaniye küçük boy sade, pirinç işçilikli divit.
Ölçü: 19 cm.
OSMANLI DÖNEMİ SÜLEYMANİYE DİVİT
Süleymaniye orta boy, istridye kapaklı , hazne , ön ve arka kapaklarında kalem işi süslemeler mevcut.Osmanlı dönemi Süleymaniye işi pirinç divit.
Ölçü: 25 cm.
HAT MAKASI
Pirinç saplı, demir üzerine gümüş kakmalı hat makası.
Ölçü: 25 cm.
ALİ RÜŞTÜ MEŞK ÇALIŞMASI
Ali Rüştü ketebeli
Talik yazı
Meşk karalama
Ölçü: 14x16 cm.
ALİ RÜŞTÜ MEŞK ÇALIŞMASI
Ali Rüştü ketebeli
Talik yazı
Meşk karalama
Ölçü: 22x15 cm.
İKRA SURESİ - NİLÜFER ESER
Hattat Mustafa Parıldar'dan icazetli Nilüfer Eser tarafından yazılmıştır. Tezhipli.
Ölçü: 53x32 cm.
HÜSEYİN GÜNDÜZ
Hüseyin Gündüz imzalı hat.
Tezhip GÖKÇE ÇİÇEK ERDEMİR
Lale formunda hat
Ölçü: 56x36 cm.
HÜSEYİN GÜNDÜZ
1984 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. 1985 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Hat Ana Sanat Dalında araştırma görevlisi oldu.
"Şeyh Hamdullah ve Karahisari Ekollerinin Karşılaştırılması" konulu tez çalışmasıyla 1988 yılında yüksek lisansını tamamladı.
“Hat Sanatının Estetik Ögeleri” konulu tez çalışmasıyla 1994 yılında Sanatta Yeterlik (Doktora) yaptı.
1996 yılında MSGSÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Hat Ana Sanat Dalı Başkanı oldu.
MSGSÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Hat Ana Sanat Dalında öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir.
Hamid Aytaç ve Kemal Batanay'dan 1976 - 1982 yılları arasında nesih, sülüs, talik dersleri aldı.
1982 - 1984 yılları arasında MSGSÜ bünyesindeki hat derslerine katıldı. 1980 - 1987 yılları arasında Prof. Emin Barın’la hat sanatının incelikleri, yazı tetkiki, kufi, divanî yazı ve yazı restorasyonu konularında çalışmalar yaptı. Sadberkhanım Müzesi ile yerli ve yabancı koleksiyonlarda eserleri bulunan Hüseyin Gündüz, Sadberkhanım Müzesi, Sevgi Gönül, Sakıp Sabancı, Erdoğan Demirören ve diğer bazı özel koleksiyonlarda bulunan el yazmalarının restorasyonlarını yaptı.
EL YAZMA KURAN-I KERİM
Ali Kemali ketebeli Hocası Alim Muhammed El Müderris
Hicri 1208 Miladi (1830/31)
Altın cetvelli
MEVLEVİ TAC-I ŞERİF
Atlas ipek üzerine iğne işi olarak işlenmiş , çiçek motifler ile süslü ,
Mevlevî Tâc-ı Şerifi üzerinde ''Ya Hazreti Mevlana'' yazmaktadır.
İyi kondisyonda olan koleksiyonluk örneklerden biridir.
Ölçü:61x47 cm
"YA HAZRETİ MAHMUD CELALEDDİN RUMİ"
Osman [Yılmazer] ketebeli
Ölçü: 32x27 cm.
Çerçeveli ebat: 57x52 cm.
SIRRI 1281 [1864] Ketebeli “ASLAN” formunda HAT LEVHA
20. yüzyılda yapılmış HAT
eski ahşap çerçevesinde
SULTAN MEHMED REŞAD TUĞRALI GÜMÜŞ TATLI KAŞIĞI TAKIMI
6 adet üzerinde üzüm yaprakları kalem işçilkli tuğralı gümüş tatlı kaşığı takımı.
''Mehmet Han bin Abdülmecid el-Muzaffer daima ayar 90'' damgalı
214 gram.
SÜRRE ALAYI SANDIĞI
Sürre Alayı ile Mekke-i Mükerreme'ye hediye götürülen deri sandık.
Hac Sandığı - Tamamıyla deriden, içi kumaş kaplı, kemerleri mevcut.
Bu sandıkların bazı benzerlerinde gönderen zaat'ın tarafından Mekke-i Mükerreme'ye hediye gönderilmiştir yazmaktadır.Bazı gönderi sahipleri tevazu edip isim yazdırmamıştır.Bu sandıkta gönderi ismi etiketlenmiştir zaman içinde etiket yırtılmış olup iç kapak kısmında etiketin yırtık hali bulunmaktadır.
Sandığın deri üst kısmında su lekeleri mevcuttur,kilit yerleri pirinçten yapılmıştır. Sandığın genel durumu iyi durumdadır.
Provenans: B.Y. Koleksiyonu
Ölçü: 45x60x82 cm.
SETTARE-İ ŞERİFE
Osmanlı siyah atlas kumaş üzerine gümüş sim ve altın sırma ile işlenmiş
Sultan II. MAHMUD Tuğralı, Hz Muhhammedin seceresi,La İlahe İl Allah Muhammede Resulallah, aynalı ''Ya Fettah'' ve ayetler ile yazılı Settare-i Şerife.
Ölçü: 242x142 cm.
OSMANLI TOPHANE LÜLE ve ÇUBUĞU
Kırmızı hamurdan imal edilmiş Tophane Lüle, Osmanlıca "Hasan - İstanbul" ve hicri 1298 [1882] tarih damgalı.
Bektaşi Tekke işi; ön yüzünde aslan figürü, yan taraflarında ay yıldız motifleri bulunmaktadır.Ahşap çubuk üzerinde gümüş bilezikler mevcut olup ağızlık kısmı iri kehribardır.
Ölçü:40 cm.
ANTOINE IGNACE MELLING (1763-1831) VUE DE LA PARTIE ORİENTALE DE BUYUK-DÉRÉ SUR LA RIVE EUROPÉENNE DU BOSPHORE
Voyage Pittoresque de Constantinople et des rives du Bosphore adlı eserden1802-1819 tarihli Gravür. 64x98 cm.
ANTOINE IGNACE MELLING (1763-1831) "KEFELİ KÖYÜ-BÜYÜKDERE"
Voyage Pittoresque de Constantinople et des rives du Bosphore adlı eserden 1802-1819 tarihli Gravür. 64x98 cm. Görseli etkilemeyen su izi mevcut.
OLDUKÇA NADİR, TEK BAŞINA BASILMIŞ, ÇOK BÜYÜK EBATTA GRAVÜR KADIN KÖLE PAZARI - "TALİHSİZ MACERA", 1889
Bir kitaptan çıkma değil, tek başına basılmış, katsız gravür.
Charles Delort'un (1841 - 1895) orijinal tablosundan sonra Armand-Emile Mathey-Doret (1853-1931) tarafından oyulmuş uygulama gravürünün boyutu ve kalitesi açısından olağanüstü
Goupil & Cie'nin halefleri Boussod.Valadon & Cie tarafından basılmış ve yayınlanmıştır, 1 Nisan 1889. Paris – Londres - La Haye. New York, M.Knoedler & Cie tarafından yayınlandı.
Fransız ressam ve Şarkiyatçı Charles Edouard Delort, Gleyre ve Gérôme'un öğrencisiydi. Oryantalist temalar üzerine çalışmalar yapmıştır. (Kaynak: Benezit).
Görsel ebadı: 55 x 65 cm.
Çerçeveli ebadı: 80 x 109 cm.
Çanakkale Vazo
Bitkisel dekorlu Çanakkale vazo
Yükseklik: 22 cm.
Çap: 16 cm.
ÇANAKKALE ŞEKERLİK
Sarı parlak sırlı , yeşil ve kahve rengi akıtmalı. Kenarlarında üç adet at figürü bulunan Çanakkale şekerlik.
Çok iyi kondisyonda.
Provenans: N.G. Koleksiyonu.
Yükseklik: 13 cm.
Çap: 16 cm.
ÇANAKKALE TABAK
Angop üzeri yeşil sırlı kırmızı hamurlu, kapağı mevcut olmayan Çanakkale Tabak.
Yükseklik: 7 cm.
Çap: 22 cm.
KINIK KASE
Kırmızı toprak renkli , yeşil koyu kahve rengi akıtma desenli Kınık Kase.
Kusursuz.
Yükseklik: 9 cm.
Çap: 18,5 cm.
BEYKOZ ŞİŞE
Altın yaldız dekorlu, kesme işçilikli, Beykoz şişe.
Beykoz şişeler arasında farklı koleksiyonluk örneklerden biri
Yükseklik: 22 cm.
Çap: 8 cm.
MAVİ-BEYAZ, 19. YÜZYIL UZAKDOĞU TABAK
Mavi beyaz, bitkisel motifli iyi kondisyonda tabak.
Ebat: 30x25 cm.
CASSAS, Louis François (1756-1827). VOYAGE PITTORESQUE DE LA SYRIE, DE LA PHOENICIE, DE LA PALESTINE, ET DE LA BASSE EGYPTE. [Paris: 1799]. 180 levha, kenarları kesilmemiş, ciltli.
Louis François Cassas (1756-1827) seçkin bir Fransız peyzaj ressamı, heykeltıraş, mimar, arkeolog ve antikacıydı. Bu eser, Orta Doğu'daki seyahatlerinin resimli anıtsal bir anlatımıdır.
1784'ten 1786'ya kadar Cassas, İstanbul’da Fransız Büyükelçiliğinde çalışmalarına devam etti. Fransa'nın Osmanlı İmparatorluğu Büyükelçisi Kont Choiseul-Gouffier tarafından görevlendirilerek 1784'ten 1787'ye kadar seyahatler yaparak ve Büyükelçi'nin 1809'da yayınlanan ikinci cildi “Voyage Pittoresque de la Grèce” adlı eseri için de resimler, çizimler hazırladı. Kısa bir süre sonra Suriye’de Palmyra'nın çeşitli çizimlerini yaptı, Kutsal Toprakları ziyaret etti ve Lübnan'daki Baalbek harabelerini resimledi. Ayrıca Filistin, Kıbrıs ve Küçük Asya'yı resmederek, çoğu hiç kaydedilmemiş eski Orta Doğu bölgelerini çizdi.
Fransız Devrimi'nin başlangıcında, sanatçı Roma üzerinden Fransa'ya döndü ve 1792'de Paris'e geldi. Çalışmalarını daha sonra 1799’da Voyage Pittoresque de la Syrie, de la Phoénicie, de la Palestine, et de la Basse Egypte adlı eseri için yayımına başladı.
Bu çalışmanın, beraberindeki metinle birlikte 330 levhadan olması amaçlandı, ancak başlık sayfasız ve yalnızca ilk yedi bölüm için metin basılarak yalnızca 30 bölüm / fasikül yayınlandı. Hiçbir zaman 330 levhaya ulaşılamadı. Levha numaraları da ardaşık değildir.
Görünen nüshalar ise levha sayısına göre değişir. Şefik Atabey 180 civarında standart olarak kabul eder.
Bibliyografik referanslar: Blackmer II - 455 - Quérard II - 67-68 - Gay 46 - Weber II 832. Atabey 201 (179 levha); Blackmer 295 (178 levha; yanlış bir şekilde 180 olarak tanımlanmıştır); RIBA 580 (183 levha); Brunet I, 1616; Cohen-de Ricci 204-5 (173 levha ve ayrıca 192 ile belirtilmemiş bir kopyadan bahsediyor); Monglond IV, 993-1005 (180 tabak); Tobler 134; Brunet 1, 1616; Eşcinsel 46; İbrahim Hilmi 121; Rohricht 1498.
Levhaların bir kısmı çift sayfa, bir kısmı katlanır üç sayfadan (55x100 cm.) oluşmaktadır. Gravürler gayet iyi durumda. Katlı olan bir adedi haliyle. 56x35 cm.
İCAZETNAME - İLMİYE HAFIZ ŞEVKET EFENDİ İBN-İ MUSTAFA İSLAMBOLİ, 1279/1862
Sayfada 12 satır, dönemi üslubunda işlek harekesiz nesih yazı ile 18 yaprakta toplam 35 sayfa, tahrirli zer-cedvel ve altın müzeyyen durakları ile. Tümüyle deri cihar kuşe cildinde, 24x17 cm.
Tarik-i Nakşibendiyye’üş-Şehir bi-Akçalizade Ali Rıza el-Alai
Mustafa Efendi ibn’ül-Hac Abdullah İla Dımişi
Abdullah el-Vahidi el-Konevi bi Müsevvedzade
El-Hac Süleyman el-Kırkağaci
Es-Seyyid’ül-Hac Mustafa Öztemri
Seyyid Ahmed Efendi el-Müfti-i bi-hadim
Seyyid Mehmed Arif bi Müftizade el-Antaki
İsmail Konevi
Ali el-Mucri
Ahmed el- Rukubi
Mevlana Ebû Saîd Mehmed el-Hâdimî (K.S.) – “Osmanlı âlimi, fakih ve mutasavvıf (ö. 1176/1762)”
Şeyh Mustafa merhum
Allame Mehmed Tarsûsî – “Osmanlı âlimi (ö. 1145/1732)”
Mehmed bin Ali Kamil
Hayreddin Deylemi
Mehmed bin Ahmed bin Abdullah
Zekeriya Nesari
İbn Hacer el-Askalânî – “Ünlü hadis âlimi ve hâfızı” (ö. 852/1449)
Burhanüddin
Allame bin Şahine
Siraceddin Debiri
Ebi’l-Hasen Abdurrahman Devavi
Abdullah Sürehsi
Mehmed bin Yusuf el-Garbri
Mehmed bin İsmail el-Buhari
Muhammed Tarsusi
Ahmed el-Şervin
İbn-i Haydar el-Kürdi (1717)
Ahmed el-Müncel
Mirza Mahdum
Mehmed Şirazi
Allame Celâleddin ed-Devvânî
Mehmed Keşkeşani
Ahmed Kazabadi
Mehmed Tefsiri
Ali el-Kürdi
Abdullah el-Cezeri
Siracüddin ebi Hanife
Ahmed Rüşdü el-Konevi
Mustafa Efendi Dimışi
Hafız Hasan Efendi bin Yusuf Yenicevi
Şevket Efendi ibn-i Salih el-Rıfki İslamboli
Kazasker Muhiddin Dağıstani Hocazade
Fazıl Yusuf Efendi el-Tikveşi
Hafız Hasan Efendi İbrahim Efendi el-Dimışi el-Şehir Munyatzade
Şeyh İsmail el-Kaşi ed-Dimışi
Şeyh Mustafa el-Yizani
Ebi Said el-Hadımi
Ahmed Esad bin Halil bin Ahmed Konevi ve’l-Müftiyan-ı bi-Medinet-ü Mağnisa
Ali bin İbrahim bin Abdullah el-Mağnisavi ba Evliyazade
İbrrahim bin Abdullah el-Manisavi, Evliyazade
Halil bin Ahmed el-Konevi el-Müfti-i Manisa
Mahşi el-Beyzavi
İsmail Konevi
Mehmed Hafid-i Nişaburi
Mehmed Darendevi
Mehmed bin Ebibekir Mar‘aşî Saçaklızade – “(ö. 1145/1732), Osmanlı âlimi”
Hamza Darendevi
Ali el-Gürani
Zeynelabidin Teftazani
Seyyid Mustafa el-Osmancıği el-Kebri
Ahmed bin Mehmed el-Kazabadi
Ali bin İbrahim bin Abdullah Manisavi
İmam-ı Rabbani
Mehmed bin Ömer el-Kuzani
Mehmed Atıf İslamboli
Ahmed bin Mehmed el-Kazabadi
Ebu Said Mehmed el-Hadımi
Yahya bin Ahmed el-Azaki
Halil Konevi
Halil bin İbrahim Türbevi
Mehmed Çeşmecizade
Mehmed Naim bin Ahmed el-Hadımi
Mehmed Emin bin Osman Mustafa ez-Zağferani
Halil Akhisari
Şeyhül Reis İbn-i Ali Hüseyin ibn-i Abdullah ibn-i Sina
Şeyh İsmail bin el-Şeyh Mustafa bin Mahmud el-Gelenbevi
Mehmed bin Şeyh Yusuf el-Antaki
Şeyh’ül Kamil Mustafa el-Hadımi
Mehmed bin Ahmed Tarsusi
Ahmed Tarsusi
Ahmed bin Haydar-ı Kürdi
Mehmed Şerivin
Ahmed el-Münceli
Zeynelabidin Gürani
Mirza Mahdum
Mirza İcan eş-Şirazi
Eu Said ed-Davani
Mazharüddin Karzevani
Seyyid Şerif Cürcani
Mübarek Şah el-Müntaki
Kutbeddin Razi
Allame Şirazi
Ömer el-Katib el-Kazvini
İmam Fahrüddin Razi
İmam Hüccet’ül-İslam el-Gazali
Abdülmelik Yusuf el-Cuveyni
Mehmed bin Süleyman el-Sağlevi
İbrahim Mervazi
Ebi Abbas Ahmed
Ebi’l-Kasım Osman Ebi İbrahim İsmail
Ebi Abdulah Mehmed bin İdris’ül-Şafii
Mehmed Hüseyin Şeybani
İbrahim el-Hagi
Ebi Abdurrahman bin Esved bin Zeyd
Ebi Abdurrahman
Abdullah bin Mesud (r.a.)
Ali bin Ebi Talib (r.a.)
Şeyh Mustafa Efendi el-Dımışi
Mustafa Şevket Efendi bin es-Salih el-Rıfki el-İslamboli
Abdurrahman bin Hüseyin el-Karinabadi
Seyyid Mustafa bin Ömer el-Vidini
İbrahim bin Mehmed İspiri Erzurumi
Abdürrahim bin Yusuf el Veli
Mehmed bin Yusu el-Alevi Palabıyık Efendi
Mehmed bin Ahmed el-Güzelhisari
Hacı Emirzade Muhammed Hafid-i Ali el-Nisaburi
Kör Palabıyık Efendi
El-Hac Yusuf Efendi bin İbrahim
Emirzade
İsmail Gelenbevi
1706 TARİHLİ “KAVSNAME” “ OKÇULUK TARİHİ ve REKOR KAYITLARI”
Hz. Peygamber’in, “Ok atıcılığını ve biniciliği öğreniniz” (Ebû Dâvûd, “Cihâd”, 23); “Kuvvet ok atmaktır” (Müslim, “İmâre”, 167; Ebû Dâvûd, “Cihâd”, 23) gibi hadisleri İslâm coğrafyasında ok atıcılığının önemini arttırmış, bu konuda kitap ve risâleler yazılmasına yol açmıştır.
Son kaydın 1117 [1706] tarihli olduğu bu eserin ilk kısmında ok atmanın önemi ve sevabı, ok atmakla ilgili âyet ve hadisler, meşhur ok atıcıları, ok atmanın ve yay tutmanın âdâbı ve usulleri, ok atmanın şekilleri ve çeşitleri, ok atıcılarının kullandığı aletler ve ok menzillerinden bahsetmektedir. İkinci bölümde okçuluk müsabakalarına katılan kişilerin isimleri, atış mesafeleri, menziller, menzil taşları ve sahipleri, atıcıların hünerleri, ok atış yerleri (İstanbul, Edirne, Bursa, Gelibolu ve Üsküp gibi), hangi havada atıldığı hakkında bilgiler ihtiva eder.
91 sayfa, Osmanlıca iyi durumda, dönem içinde yenilenmiş ebrulu karton kapağında
Ölçü: 19,5x15 cm.
"YENİ MÜCESSEM KÜRE", Globe
Columbus Verlag Paul Oestergaard Berlin und Stuttgart Türkiye Mümessili RIFAT AKAR.
Yükseklik: 50 cm.
Çap: 33 cm.
1230 [1814] TARİHLİ YAZMA ASTRONOMİ - HEYET KİTABI.
158 sayfa, aherli yaprakların çoğu kök ile renklendirilmiş. Arapça ve Farsça eserin içinde gökküre ve güneş sistemi ile ilgili çizimler mevcut. Orijinal meşin kabı içinde. 21,5x16 cm.
TEVFİK RÜŞTÜ ARAS'a ait Belge ve Fotoğraflar
1.) 9 Kasım 1936 Montrö Boğazlar Sözleşmesi Fotoğrafları. 15 adet 23x17 cm. ebadında, albüme monte fotoğraf.
Türkiye adına sözleşmeyi Dr. Tevfik Rüştü Aras, Suat Davaz, Numan Menemencioğlu, Asım Gündüz ve Necmettin Sadak imzaladılar.
2.) 84 sayfa Türkiye - Bulgaristan, Yunanistan, Romanya, İtalya, Romanya ve Sovyetler Birliği, Yugoslavya, İran ile yapıla antlaşmaların nüshaları. İsmet İnönü, Tevfik Rüştü Aras, Benito Mussolini, Th. Pavloff, N. Mouchanoff, M.A. Foroughi, J: Souritz vb.
Kellogg-Briand Paktı ya da Harbin Millî Siyaset Aleti Olarak Kullanılmaması Hakkında Umumi Muahede... Ciltte
3.) 194 sayfa Anadolu Ajansı Siyasi Bülten vinyetli kağıtlarda çeşitli konular. Ciltte
4.) Yemen ile ilgili 8 farklı döküman. Türkiye Cumhuriyeti Hariciye Vekaleti antetli, "Gazi Mustafa Kemal' imza açılmış, İsmet İnönü, Tevfik Rüştü Aras imzalı olan Yemen'e elçi tayini, Yemen Valisine yazılar, Maliye Vekaleti antetli 1926-27 belgeler.
Cumhurbaşkanı Celal Bayar ve Adnan Menderes'in Sümerbank Defterdar Fabrikası'nı ziyareti hatırası 9 Ocak 1951
Foto Sender tarafından resmi olarak hazırlanmış, 27 adet 17x11 cm ebatlı fotoğraflarla albüm
L'art Roman en Italie: L'architecture et la Décoration, Camille Enlart, Albert Morancé, Paris, 1924, 18 sayfa., 80 tam sayfa levha.
48x37 cm.
Çanakkale Savaşları da dahil cephelerden fotoğraf ve çizimlerle 1. Dünya Savaşı tarihi. L'ALBUM DE LA GUERRE ( 1914 - 1919 )
Histoire Photographique et Documentaire Reconstituee Chronologiquement a L'aide De Cliches et Des Dessins Publies Par "L'Illustration"de 1914 a 1921, édition augmentée de Documents Inédits et comprenant de Nombreuses Reproductions en Couleurs, ainsi qu'un Texte Sommaire constituant un véritable "Précis d'Histoire"
Georges Lecomte (Author of introduction…), L'illustration (périodique). (Editor), L'Illustration, Paris, 1922-1923
2 cilt., [iv]-1311 s. illustrasyonlar, haritalar, kalın kağıda monte renkli portreler, resimler ; tümüyle deri ciltlerinde. 41x30 cm.
The Parish-Watson Collection of Mohammadan Potteries
"İslam sanatının doğuşu, psikolojik olarak sanat tarihinin en ilginç bölümlerinden biridir." Bu kitapta sunulan seramik eserler 12-14. Yüzyıllar arasıdır.
R. Meyer Riefstahl, Parish-Watson & Co.,E. Weyhe, New York, 1922, 316 sayfa; 93 bazıları renkli levha, açıklayıcı bilgilerin olduğu levha üstlerinde bulunan pelürler mevcut olan eser 500 adet olarak numerite basılmıştır.
38x29 cm.
Constantinopola, Edmundo de Amicis, C. Biseo (Illustrator), Manuel Pinheiro Chagas (Çevirmen), Companhia Nacional, Lisboa, 1889, 481 s., 200 ‘den fazla metin içinde ve tam sayfa gravür. 30x22 cm. Bir çok dilde bir çok kez yayınlanmış olan bu İstanbul eserinin Portekizce edisyonu.
İstanbul üzerine seyahatnameler arasında önemli bir yer tutan, canlı ve renkli üslubuyla geçen asrın İstanbul’u için zengin bilgiler veren, birçok dile çevrilen ve defalarca basılan kitabın 1896 tarihli baskısı sunulmaktadır. Edmondo de Amicis (1846-1908), orijinali Cuore (Milano, 1886) adıyla basılan Çocuk Kalbi isimli çocuk kitabıyla ünlenen İtalyan yazarıdır. 1875/1876’da ressam Cesare Biseo ile birlikte İstanbul’a gelmiştir. İlk baskısı Costantinopoli adıyla (Milano, 1877-1878) basılan kitap büyük ilgi görerek birçok Avrupa diline çevrildi. İstanbul’a 28 yaşındayken büyük bir heyecanla gelen Amicis şehirde görüp yaşadıklarını canlı ve renkli üslubuyla okuyucuya aktarır. Neyle ilgileneceğini ve nasıl ilgi çekeceğini bilen, baktığı şeyi gören ve gösterebilen bir sanatkârdır. Girişte kenti denizden görmenin heyecanını anlatan Amicis, şehrin dış ve iç görünüşü arasındaki tezatlara değinir. Beyoğlu’ndaki kozmopolit hava, köprü üstündeki kalabalıklar ve buna karşılık kentin eski kesimindeki (sur çi) durgunluk uzun uzun anlatılır. Bilinen yerlerin dışında, geniş yolları, büyük binaları ve villaları ile Pancaldi (Pangaltı)gibi yeni yeni gelişen semtleri gezer. Tatavla’yı (Kurtuluş), Kasımpaşa’yı, Okmeydanı’nı, bir Yahudi mahallesi olan Hasköy’ü ve Sütlüce’yi anlatır. Kapalıçarşı’da satılan mallar hakkında da ilginç bilgiler veren Amicis gelecekte İstanbul’un batılılaşıp eski havasını kaybedeceğini hayal eder. Dolmabahçe ve Çırağan saraylarını, Üsküdar’ı gezen yazar, tüm gezginlerin durağı olan Galata Mevlevîhanesi ve Rıfaî Âsitanesi’ndeki ayinleri de seyrettikten sonra kentten ayrılır. Amicis 19. yüzyılın ikinci yarısının İstanbul’unu dünyaya en iyi tanıtan gezginlerden biridir.