Koleksiyon Eserler Müzayedemize 30.10.2023 saat 20:30'a kadar internet sitemizden pey verebilirsiniz. 20:31 itibariyle Canlı Müzayede başlayacaktır.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 iş günüdür LÜTFEN ÖDEME SÜRESİNİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURARAK PEY VERİNİZ.
Müzayedemizde beğenilerinize sunulan eserlerin, konularında uzman danışmanlarımız tarafından ekspertizi yapılmakta ayrıca, 2863 sayılı "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu"na göre T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Müze uzmanlar (İstanbul Türbeler Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türk İslam Eserleri Müzesi, Harbiye Askeri Müze ve Kültür Sitesi Komutanlığı) tarafından kontrol edilerek onaylanmaktadır.
Yüksek Resim Bölümü Türk Resim Sanatı Uzmanı Restoratör Sn.Bayram Karşit
Müzayedemizde yer alan Resimler Özel Kolekiyona ait olup Mimarsinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yüksek Resim Bölümü Türk Resim Sanatı Uzmanı Restoratör Sn.Bayram Karşit tarafından incelenmiş olup onaylanmıştır.
Ressam Sanat Danışmanı Sn.Agop Egoyan
Müzayedemizde yer alan Resimler Ressam sanat daışmanı Sn. Agop Egoyan tarafından incelenmiş olup onaylanmıştır.
CİHAT BURAK (1915-1994)
"Tüketim Toplumu"
Özgün Baskı
Numerite 13/50
1981 tarihli
İmzalı
Ölçü: 50 x 37 cm.
CİHAT BURAK
1937 yılında Galatasaray Lisesi’nde tamamladığı ortaöğreniminin ardından girdiği, şimdiki adı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan dönemin İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi mimarlık bölümünden Sedat Hakkı Eldem, Bonatz ve Emin Onat’ın öğrencisi olarak 1943 yılında mezun oldu.
Ödülleri
1964 Paris’te Deniz Muharebesi Hayal Donanma adlı çalışması ile Bronz Madalya
1964 Paris’te Utrillo Armağanı Sergisi’nde Gümüş Madalya
1982 Sedat Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü İstanbul
Kişisel sergileri
1957 - Beyoğlu Şehir Galerisi,
1958 - Ankara Sanat Sevenler Derneği
1962 - Galerie Claude Levin, Paris
1962 - Galerie Raphael Mischkind, Lille
1964 - Carevan Galerie, Cannes.
1965 - Galerie Bodo Bratke, Wesel, Almanya
1965 - İstanbul.
1967 - Türk Alman Galerisi, İstanbul
1969 - Taksim Sanat Galerisi, İstanbul
1970 - Alman Kütüphanesi, Ankara.
1974 - Artizan Sanat Galerisi, Ankara
1975 - Melda Kaptana Sanat Galerisi, İstanbul.
1976 - Galeri Baraz, İstanbul.
AYŞEGÜL İZER
Özgün Baskı
1990 tarihli
İmzalı
Ölçü: 52 x 77 cm.
AYŞEGÜL İZER
1985 ALU BIH / Sarajevo Güzel Sanatlar Akademisi, Grafik Tasarım Bölümü'nde lisans eğitimini “cum laude-üstün başarı” derecesiyle tamamladı.1992 MSÜ, GSF Grafik Bölümü'nde, Sanatta Yeterlik eğitimini tamamladı.2000 yılında kendi tasarım atölyesini kurdu.
2005 yılında Profesör oldu. 2005 yılından bugüne MSGSÜ-GSF- Grafik Tasarım Bölüm Başkanlığı’nı yürütmektedir.
İşleri dünya çapında birçok yayında, sergide, koleksiyonda ve müzede yer aldı.
11 adet uluslararası ödül kazandı.
En son sergileri:
2002 Uozu Art Gallery-Uozu/Japonya
2002 Atatürk Kültür Merkezi-İstanbul
2002 Stadthausegalerie–Münster/Almanya
2003 Reine-NRW/Almanya
2004 Paderborn-NRW/Almanya
2004 Kloster Gerleve-Coesfeld/Almanya
2006 Edmonton/Kanada
2010 Hagen Osthaus Museum/Almanya
AYŞEGÜL İZER
Özgün Baskı
E/A Sanatçı Baskısı
Numerite 2/6
Ölçü: 77 x 52 cm.
AYŞEGÜL İZER
1985 ALU BIH / Sarajevo Güzel Sanatlar Akademisi, Grafik Tasarım Bölümü'nde lisans eğitimini “cum laude-üstün başarı” derecesiyle tamamladı.1992 MSÜ, GSF Grafik Bölümü'nde, Sanatta Yeterlik eğitimini tamamladı.2000 yılında kendi tasarım atölyesini kurdu.
2005 yılında Profesör oldu. 2005 yılından bugüne MSGSÜ-GSF- Grafik Tasarım Bölüm Başkanlığı’nı yürütmektedir.
İşleri dünya çapında birçok yayında, sergide, koleksiyonda ve müzede yer aldı.
11 adet uluslararası ödül kazandı.
En son sergileri:
2002 Uozu Art Gallery-Uozu/Japonya
2002 Atatürk Kültür Merkezi-İstanbul
2002 Stadthausegalerie–Münster/Almanya
2003 Reine-NRW/Almanya
2004 Paderborn-NRW/Almanya
2004 Kloster Gerleve-Coesfeld/Almanya
2006 Edmonton/Kanada
2010 Hagen Osthaus Museum/Almanya
TURGUT ATALAY (1918 - 2004)
Kompozisyon
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
2002 tarihli
Ölçü: 50 x 40 cm.
TURGUT ATALAY
Sanatçı 1936 -1945 yılları arasında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde önce Nazmi Ziya Gülan, sonra İbrahim Çallı ve Léopold Lévy atölyelerinde öğrenim gördü. İki yıl Alman heykeltıraş Rudolf Belling’in yanında çalıştı 1940 yılında öğrencilik Léopold Lévy öncülüğünde kurulan Yeniler Grubu hareketine katıldı.
İstanbul Resim ve Heykel Müzesi'nde, başka müze ve galerilerde, özel koleksiyonlarda yapıtları yer almaktadır.
Ödüller
1940 Halkevleri Türkiye Birincilik Ödülü
1941 Halkevleri Takdir Ödülü
1955 Etibank Ödülü
1964 Akademi Ödülü
1987 Kültür Bakanlığı Ödülü
1988 İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Ödülü
1991 Mimar Sinan Üniversitesi Şükran Ödülü
PINAR DU PRE
"Miranda''
Tuval Üzeri Karışık Teknik
2023 tarihli
İmzalı
Ölçü: 45 x 60 cm.
PINAR DU PRE
1972 yılında Viyana’da doğdu. Künstlerhaus, Wiener Werktstaette’nin bıraktığı yoğun sanat ortamından etkilenerek yetişti. 1994 Viyana Üniversitesi’nde Marketing dalından mezun olan Du Pre aynı dönemlerde Werkstaette für Kunst und Kultur ve Viyana VHS’de sanat kurslarına katıldı. Otodidakt olan sanatçı çocukluğunda kendi oyuncak bebeklerini dahi kendi üretti ve 12-13 yaşlarında ilk yağlıboya tablolarını yapmaya başladı. 1994 senesinde daha öğrenci iken keşfettiği özel bir yağlıboya baskı tekniği ile yaptığı ilk nü serisi Linz'de büyük ilgi gördü. “Media Fusion” adını verdiği kendine has tekniğiyle portre ve manzara resimleri yapan, Viyana ve Linz’de karma sergilere katılan sanatçı çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.
MUSTAFA GÜRER (1926-1991)
"Soyut"
Duralit Üzeri Yağlıboya
İmzalı
*Arka kısmında da bir çalışması mevcut.
Ölçü: 50 x 80 cm.
MUSTAFA GÜRER
1967 yılında ilk kişisel resim sergisini açtı.
ESRA ŞATIROĞLU
Tuval Üzeri Yağlıboya
2009 tarihli
İmzalı
Ölçü: 140 x 110 cm.
ESRA ŞATIROĞLU
2004 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik ve Cam Bölümü’nden mezun oldu. 2011'de Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Plastik Sanatlar Bölümü’nde yüksek lisans derecesini aldı.
2010 Ocak Ayı'nda Rh+artmagazin Dergisi’nin düzenlediği ‘Yılın Genç Ressamı 2009’ yarışmasında on finalistten biri oldu. Sanatçı’nın eserleri 2010 Christie’s, Dubai İnternational Modern and Contemporary Art ve 2011 Sotheby’s, London Turkish Contemporary Art müzayedelerinde satılmıştır. Şubat 2014 İstanbul Art News Gazetesin’de Türkiye’nin 40 yaş altındaki en dikkat çeken 40 sanatçısı arasında seçildi.
BURHAN UYGUR (1940-1992)
Portre [Ressamın Annesi]
Genelde eşinin resimlerini zaman zaman yapmıştır fakat annesinin resmine ilk defa rastlanmaktadır.
Karton Üzeri Karışık Teknik
İmzalı
Ölçü: 24 x 16 cm.
BURHAN UYGUR
Sanatçı 1961 yılında şimdiki Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan, dönemin Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Bedri Rahmi Eyüpoğlu Atölyesi'nden 1969 Şubat döneminde mezun oldu.
Sergilerinden
1968: Beyoğlu Sanat galerisi İstanbul
1972: Taksim sanat Galerisi "Hiçlik Üzerine Kurulan Boş Hayaller istanbul
1974: Devlet Resim heykel galerisi Günler Ne İşe Yarar Resim Sergisi
1975: Sıfırın Düğümü
1976: Ölü Şehrin Çiçekleri
Ödüller
1968: Çağdaş Ressamlar Cemiyeti "Yılın Genç Ressamı" ödülü
1978: Sedat Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü
1982: 2. Asya Avrupa Bienali İkincilik Ödülü
FATMA NAZLI ECEVİT (1900 - 1985)
Peyzaj
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 41 x 33 cm.
FATMA NAZLI ECEVİT
Sanatçı ilk Türk kadın ressamlardan olan Mihri Müşfik'in etkisi altında kalarak Sanayi-i Nefise Mektebi'nin Resim Bölümü'ne kayıt oldu, burada Ömer Adil Bey'den dersler alarak 1922 yılında mezun oldu.Çalışma hayatına Feyhaman Duran'ın atölyesinde başlayan Ecevit; ilk yıllarında Beşiktaş Kız Ortaokulu'nda resim öğretmenliği yaptı, sonrasında ise İstanbul ve Ankara'daki konservatuvarlarda eğitim verdi.
NEŞE ERDOK
Kağıt Üzeri Karışık Teknik
1979 tarihli
İmzalı
Ölçü: 20 x 18 cm.
NEŞE ERDOK
Sanatçı 1940 yılında İstanbul, Üsküdar`da doğdu. Annesi Semai Sanlı ve babası Şinasi Erdok, Niş ve Leve Leskofça kökenli olup bir iç göçle Üsküp`e yerleşen ve Balkan Harbi sırasında Türkiye`ye göç eden iki ailenin çocuklarıdır. Ailenin ikinci ve son çocuğu olan Neş`e Erdok`un ağabeyi Saydam Erdok`tur.
Aralarında; Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Devlet Resim Heykel Müzesi, İstanbul Modern Sanat Müzesi, Norton Simon Müzesi’ nin de bulunduğu, yurtiçi ve yurtdışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda resimleri bulunan sanatçı, bugüne dek 100’ ü aşkın karma sergide yer almıştır.
EDİP HAKKI KÖSEOĞLU (1904-1990)
"Kompozisyon"
Kağıt Üzeri Suluboya
1973 tarihli
İmzalı
Ölçü: 38 x 28 cm.
EDİP HAKKI KÖSEOĞLU
1904 yılında İstanbul'da doğdu. 1927 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi İbrahim Çallı atölyesinden mezun oldu. 1932'de Paris'te Andre Lhote atölyesinde çalıştı. Aynı yıl İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde asistan olarak çalışmaya başladı ve Müstakil Ressamlar Cemiyeti üyesi oldu. 1940 yılında Halkevleri Genel Merkezi tarafından Anadolu çalışmalarına gönderildi. Seyhan ve Toros manzaraları yaptı. 1948'de Münevver Köseoğlu ile evlendi. 1968'de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nden emekli oldu. Sanatçının yapıtları Türkiye, Amerika, Fransa ve İsveç'teki özel koleksiyonlarda bulunmaktadır.[
19. Y.Y. ANONİM YAĞLIBOYA İSTANBUL PANORAMASI TABLO.
'İstanbul Panoraması''
(1880'ler)
Tuval Üzeri Yağlıboya
*Kenar kısımlarına kuşak yapılmış.
Alt orta kısımda Rumca ''KONSTANTİNOPOLİ'' yazılıdır.
Ölçü: 56 x 92 cm.
KADRİ AYTOLON (1873 - 1957)
'Rumeli Hisarı'ndan Boğaziçi'ne bakış''
Kağıt Üzeri Suluboya.
İmzalı.
Ölçü: 17 x 37 cm.
Kadri Aytolon
Türk Ressam Kadri Aytolon gençlik yıllarında Mühendishane-i Berr-i Hümayun’da veznedarlık yaptı. Eğitim için yurtdışına gönderildi. Çeşitli ülkeleri gezerek resim çalışmalarını sürdürdü.Resimlerinde İstanbul ve Marmara Bölgesi tasvirleri çalıştı. Yüksek ve sade bir fırçaya sahip olan sanatçı.
MEHMET GÜN 1954-2014
Tuval Üzerine Karton Marufle Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 70 x 100 cm.
Mehmet Gün
1954 yılında doğan ressam 1983’te Viyana Güzel Sanatlar Akademisi’nde eğitim gördü. Sayısız karma sergiye katılan çok sayıda kişisel sergi açan sanatçı, İtalya, Fransa, New York, Roma ve Berlin’de resim çalışmalarına devam etti.Resmin yanı sıra fotoğrafa da yönelen Gün, son sergisinde tekrar tuval işleri yapmıştı.Yapıtlarında kavramsal anlayışı temel alan Gün, beyaz zemin üzerinde leke ve kaligrafi kullanarak eserlerini yorumluyordu.
İRFAN OKAN
"Peyzaj"
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 100 x 130 cm.
İRFAN OKAN
Sanatçı 1982'de Trakya Üniversitesi Çanakkale M.Y.O. seramik bölümü'nü, 1987'de Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü'nü bitirdi. Mimar Sinan Üniversitesi s. b. e'de yüksek lisans yaptı.
Sergileri
2008 "Bellek Manzaraları", Evin Art Gallery, İstanbul
2006 "Karelenmiş Yaşamlar", Evin Sanat Galerisi, İstanbul
2005 "Saint Benoit Fransız Lisesi'nde İrfan Okan Sergisi", Saint Benoit Fransız Lisesi Yılsonu Festival Etkinlikleri, İstanbul
2005 "Arza Yolculuklar", Evin Sanat Galerisi, İstanbul
2004 "Yolculuklar", Evin Sanat Galerisi, Nurol Sanat Galerisi, Ankara
1997-2003 Evin Sanat Galerisi, İstanbul
NURİ İYEM (1915-2005)
Kompozisyon Pano
Duralit Üzeri Karışık Teknik
1960'lar Soyut çalışmalar dönemi
İmzalı
Ölçü: 25 x 32 cm.
Nuri İyem
Ressam 1915 yılında İstanbul’da doğdu. Bulgaristan’dan göç etmiş bir ailenin çocuğudur. İlk ve orta öğrenimini tamamladıktan sonra Güzel Sanatlar Akademisine giren İyem, Nazmi Ziya Güran, Hikmet Onat, Ibrahim Çallı ve Leopold Lewy atölyelerinde çalışmış ve 1914’de birincilikle mezun olmuştur.
Henüz ögrenci iken Avni Arbaş, Agop Arad, Turgut Atalay, Haşmet Akal, Kemal Sönmezler, Selim Turan, Fethi Karakaş, Ferruh Başağa ve Mümtaz Yener gibi genç sanatçılarla birlikte 1941 yılında yeniler grubunu kurdu.
Grup, “Liman Kenti İstanbul” konulu ilk sergisini Beyoğlu Matbuat Umum Müdürlüğü binasında açtı. Türkiye’nin ilk özel resim dersanesini Beyoğlu Asmalımescit S. Önay Apartmanı çatı katında Fethi Karakaş ve Ferruh Başağa ile birlikte kurdu. 1951 yılına kadar bu toplulukla birlikte sanat çabalarını sürdüren Iyem, genç yaşta kendini kabul ettirmiştir. Bugüne kadar İstanbul ve Ankara’da 25 kadar özel sergi açınış bulunan sanatçı, Hollanda, Venedik, Sao Paola gibi batı sanat merkezlerinde de eserlerini sergilemiştir.
İlk dönemlerinde duygusal bir realizm yolunda yürüyen sanatçı, kübizm ve soyut geometrik alanlarda geniş ve başarılı araştırmalarda bulunmuştur. Kendine özgü stili ve kişiliği içinde figüratif alanda doyurucu eserler veren sanatçı, kendi kuşağının en güçlü ressamlarından biridir.
İstanbul Resim ve Heykel Müzesinde, Millî Kütüphane Koleksiyonunda, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde ve daha bir çok resmi ve özel koleksiyonlarda eserleri vardır.
LEYLA GAMSIZ (1921-2010)
Duralit Üzeri Yağlıboya
İmzalı
1979 tarihli
Ölçü: 52 x 37 cm.
LEYLA GAMSIZ
Sosyal sorumluluk çalışmalarında bulunan Leyla Gamsız, 1947 yılında kurulan Onlar Grubu'nun kurucularındandır. İstanbul ve Ankara'nın da içinde bulunduğu yaklaşık 20 sergisi mevcuttur. İstanbul'daki Resim ve Heykel Müzesi ile İstanbul Modern Sanat Müzesi eserlerinin bulunduğu koleksiyonlar arasındadır. Eserlerinde Anadolu ile Batı sanatını harmanlayan sanatçının kendine özgü dili, Türk resim sanatının yenilikçi ressamlarından biri olmasını sağlamıştır. İyi bir eser ortaya çıkaramayacaksa resim yapmanın anlamsız olduğunu savunan Gamsız, 2001 yılındaki sergisinden sonra resim yapmayı bırakmıştır.
İBRAHİM SAFİ (1898 – 1983)
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 43 x 34 cm.
İBRAHİM SAFİ
Sanatçı İstanbul’da Sanayi-i Nefise Mektebi’ne girdi ve Namık İsmail Atölyesi’nde çalıştı. 1923 yılında buradan mezun oldu. Namık İsmail’in yanındaki çalışmalarını 1930’a kadar sürdürdü. İlk sergisini 1946’da İstanbul’da açtı. 1955’ten sonra İsviçre, Münih, Köln, Frankfurt, Bonn, Viyana, Roma, Paris, Marsilya, Atina olmak üzere yurtdışında 10 yıl süreyle araştırmalar yaptı.
Naci Kalmukoğlu ile birlikte çalışıp, yurtiçi ve yurtdışında birçok sergi düzenledi. Geçimini resim aracılığı ile sağlayan sanatçı aynı zamanda bir çok öğrenci yetiştirdi. İngiliz ressamlardan Johnson Baker öğrencilerinden biridir. Klasik ekolde bir çok portre çalışmaları bulunmakla birlikte empresyonist üslupta eserler vermiştir.
Çalışmaları natürmort ve manzara ağırlıklıdır. 1983 yılında ölen ve gerçek bir usta olan İbrahim Safi, empresyonist, realist çalışmaları ile tanınır. Eserlerinde canlı renkler kullanan sanatçı konu olarak daha çok peyzajları seçmiştir. Eserleri birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.
NURİ İYEM (1915-2005)
Kompozisyon Pano
Karışık Teknik
1952 tarihli
İmzalı
Ölçü: 37 x 50 cm.
NURİ İYEM
Ressam 1915 yılında İstanbul’da doğdu. Bulgaristan’dan göç etmiş bir ailenin çocuğudur. İlk ve orta öğrenimini tamamladıktan sonra Güzel Sanatlar Akademisine giren İyem, Nazmi Ziya Güran, Hikmet Onat, Ibrahim Çallı ve Leopold Lewy atölyelerinde çalışmış ve 1914’de birincilikle mezun olmuştur.
Henüz ögrenci iken Avni Arbaş, Agop Arad, Turgut Atalay, Haşmet Akal, Kemal Sönmezler, Selim Turan, Fethi Karakaş, Ferruh Başağa ve Mümtaz Yener gibi genç sanatçılarla birlikte 1941 yılında yeniler grubunu kurdu.
Grup, “Liman Kenti İstanbul” konulu ilk sergisini Beyoğlu Matbuat Umum Müdürlüğü binasında açtı. Türkiye’nin ilk özel resim dersanesini Beyoğlu Asmalımescit S. Önay Apartmanı çatı katında Fethi Karakaş ve Ferruh Başağa ile birlikte kurdu. 1951 yılına kadar bu toplulukla birlikte sanat çabalarını sürdüren Iyem, genç yaşta kendini kabul ettirmiştir. Bugüne kadar İstanbul ve Ankara’da 25 kadar özel sergi açınış bulunan sanatçı, Hollanda, Venedik, Sao Paola gibi batı sanat merkezlerinde de eserlerini sergilemiştir.
İlk dönemlerinde duygusal bir realizm yolunda yürüyen sanatçı, kübizm ve soyut geometrik alanlarda geniş ve başarılı araştırmalarda bulunmuştur. Kendine özgü stili ve kişiliği içinde figüratif alanda doyurucu eserler veren sanatçı, kendi kuşağının en güçlü ressamlarından biridir.
İstanbul Resim ve Heykel Müzesinde, Millî Kütüphane Koleksiyonunda, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde ve daha bir çok resmi ve özel koleksiyonlarda eserleri vardır.
FİKRET MUALLA (1903- 1967)
"Mektup" ''Portre''
Kağıt Üzeri Çini Mürekkebi
İmzalı
Ölçü: 46 x 28 cm.
*Kağıdın kenarlarında yırtılmalar ve küçük eksiklikler mevcut.
FİKRET MUALLA
Ekspresyonist Türk ressamı Fikret Mualla, Avrupa devletlerinin Osmanlılardan alacaklarını düzenleyen Düyunu Umumiye’nin ikinci müdürü Mehmet Ekrem Muallâ Bey ile Emine Nevber Hanım’ın oğlu olarak doğdu.
Lise öğrenimini tamamlamaya fırsat kalmadan, mühendislik öğrenimi için Almanya’ya gönderildi.Ancak, gözü, mühendislik mesleğinde değil, ressamlıkta olduğundan, sanat dünyasının başıboş görüntüsü, sınır tanımayan özgürlüğünün büyüsüne kapıldı ve dayısından kendisine geçmiş olan sanat yeteneğini, bu özgür ortamda değerlendirip, düzenli bir öğrenim yerine, kendini içgüdülerinin yönlendirici etkisine bıraktı.
Çevresinde ressam sayılmamasının, resimlerini ilk kez bir kitapçı dükkanında sergilendiği halde bir tekini bile satamamasının yıktığı sanatçı, o dönemde gazete ve dergilere çok sayıda desen çizerek bu yolla, sanat ve yayın çevresinden Fikret Adil, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Abidin Dino, Suat Derviş gibi dostlar ve yakın arkadaşlar edindi.
Fikret Mualla’nın Paris dönemini içeren ve çoğunluğu renkli fon kâğıtları üstüne çizilmiş resimleri, sokak yaşamını, eğlence yerlerini, meyhaneleri konu alır. Bu resimler ilk bakışta, Batılı değer birikimleri üstüne kurulu modern bir estetiğin uzantıları gibi görünürlerse de temelinde, özgür ve yaratıcı, kendi başına buyruk, içgüdülerini ön planda tutan, gördüklerinin dışına taşmayan bir eğilimi düşündürürler. Fikret Mualla’nın çağdaşı ressamların izledikleri yollar, bağlandıkları seçenekler, sanatı için ölçü olmamıştı”, özgünlüğü de bu noktadan kaynaklanır.
HAMİT GÖRELE (1900-1980)
'Figüratif peyzaj''
Mukavva Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 40 x 30 cm.
HAMİT GÖRELE
Türk Empresyonist Ressam Hamit Görele 1903 yılında Giresun’un Görele ilçesinde doğmuştur. 1928 yılında Güzel Sanatlar Akademisi’nden mezun olan Hamit Görele bir dönem resim öğretmenliği yapmıştır. Bu dönemde Avrupa Resim Yarışmasında aldığı ikincilik ödülü sonucu Maarif Vekaleti tarafından Fransa’ya eğitime gönderilmiş; Paris’teki başarılarından dolayıysa 16 Şubat 1929’da Bakanlıktan takdirname almıştır. 1930’da Montparnasse Bulvarı Grand Galerie Moderne’de açılan karma sergide Firavunun Eşi ve Odalık adlı resimleri Cézanne, Matisse, Picasso, Bonnard ve Lhote gibi önemli ressamların çalışmalarıyla beraber yer almıştır.
Dört yıl Paris’te Andre Lhote Akademisi’nde çalışmıştır. 1933’te Türkiye’ye döndükten sonra Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği’nin sergilerine katılmaya ve birliğin başkanlığını yürütmeye başlamıştır. 1968 yılında Çağdaş Türk Ressamları Cemiyeti yılın sanatçısı ödülünü almıştır. Yurtiçi ve yurtdışında sergilere katılmış, Türk resminin yayılması ve çağdaşlaşmasına katkıları olmuştur. 1978 yılında Devlet Onur Belgesi verilen iki ressamdan biri olan Görele, 1980 yılındaysa Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde başarı ödülü almıştır.
FİKRET MUALLA (1903- 1967)
'Figüratif Kompozisyon''
1951 tarihli
İmzalı
Kağıt Üzeri Guaj
Ölçü: 19 x 26 cm.
FİKRET MUALLA
Ekspresyonist Türk ressamı Fikret Mualla, Avrupa devletlerinin Osmanlılardan alacaklarını düzenleyen Düyunu Umumiye’nin ikinci müdürü Mehmet Ekrem Muallâ Bey ile Emine Nevber Hanım’ın oğlu olarak doğdu.
Lise öğrenimini tamamlamaya fırsat kalmadan, mühendislik öğrenimi için Almanya’ya gönderildi.Ancak, gözü, mühendislik mesleğinde değil, ressamlıkta olduğundan, sanat dünyasının başıboş görüntüsü, sınır tanımayan özgürlüğünün büyüsüne kapıldı ve dayısından kendisine geçmiş olan sanat yeteneğini, bu özgür ortamda değerlendirip, düzenli bir öğrenim yerine, kendini içgüdülerinin yönlendirici etkisine bıraktı.
Çevresinde ressam sayılmamasının, resimlerini ilk kez bir kitapçı dükkanında sergilendiği halde bir tekini bile satamamasının yıktığı sanatçı, o dönemde gazete ve dergilere çok sayıda desen çizerek bu yolla, sanat ve yayın çevresinden Fikret Adil, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Abidin Dino, Suat Derviş gibi dostlar ve yakın arkadaşlar edindi.
Fikret Mualla’nın Paris dönemini içeren ve çoğunluğu renkli fon kâğıtları üstüne çizilmiş resimleri, sokak yaşamını, eğlence yerlerini, meyhaneleri konu alır. Bu resimler ilk bakışta, Batılı değer birikimleri üstüne kurulu modern bir estetiğin uzantıları gibi görünürlerse de temelinde, özgür ve yaratıcı, kendi başına buyruk, içgüdülerini ön planda tutan, gördüklerinin dışına taşmayan bir eğilimi düşündürürler. Fikret Mualla’nın çağdaşı ressamların izledikleri yollar, bağlandıkları seçenekler, sanatı için ölçü olmamıştı”, özgünlüğü de bu noktadan kaynaklanır.
ŞEREF AKDİK (1899-1972)
"ADANA Peyzaj"
Düralit Üzeri Yağlıboya
1929 tarihli
Osmanlıca İmzalı
Ölçü: 37 x 45 cm.
ŞEREF AKDİK
Türk Empresyonist Ressam Şeref Akdik 1899’da İstanbul’da Fatih’te doğdu. Reis-ül Hattatin olarak tanınan Kamil Akdik’in oğlu olan Şeref Akdik, babasının etkisiyle resim sanatına yönelmiştir. Fatih Merkez Rüştiyesinden sonra Sanayi- i Nesife Mektebi Alisine giren sanatçı 1925 de eğitimini tamamladı.
Ardından Avrupa konkurunu kazanarak Muhittin Sebati Ataman, Mahmut Cuda, Cevat Dereli ve Refik Epikman’la birlikte çalışmalarını Paris Julian Akademisi’nde Paul Albert Laurens atölyesinde sürdürdü.
1928 yılında yurda döndükten sonra, Güzel Sanatlar Birliği bünyesinde Ankara Devlet sergilerine katıldı. Ayrıca özel sergiler açtı. Yine bu dönemde Gazi Eğitim Enstitüsü’nde ve Haydarpaşa Lisesinde resim öğretmenliği yaptı. Daha sonra emekliliğine kadar Akademi Hocalığı yaptı ve pek çok öğrenci yetiştirdi.
Empresyonist stilde çalışan sanatçının yurt içi ve yurt dışı müze koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır. 1930’lu yıllarda Cumhuriyet ve devrimlerini konu alan resimler yaptı.
İstanbul’un ağırlıklı olarak Anadolu yakasındaki semtlerle ilgili peyzajlar çalıştı. Aynı zamanda Hattatlık da yapan sanatçı, sonraki yıllarda İstanbul Moda’da kurduğu özel resim atölyesinde bir çok öğrenci de yetiştirmiştir.
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975)
Kağıt Üzeri Karışık Teknik
1930'lar
Eser üzerinde çift İmza bulunmaktadır.
Ölçü: 50 x 70 cm.
BEDRİ RAHMİ EYUBOĞLU
Türk ressam ve şair Bedri Rahmi Eyüboğlu 1911’de Trabzon’da doğdu.Ortaöğrenimini yaptığı sırada Trabzon’da bulunan Zeki Kocamemi’nin öğrencisi olarak resme ilgi duymaya başladı. 1927’de İstanbul’a gelerek Güzel Sanatlar Akademisi’nde Nazmi Ziya’nın öğrencisi oldu.Buradaki iki yıllık eğitimden sonra Paris’e gitti. 1932’deki ikinci gidişinde ise A. Lhote’un atölyesinde yaklaşık bir yıl çalıştı. Dönüşünde d Grubu’nun 1934’teki açtığı sergiye katıldı.
Yabancı sanat çevrelerinde her fırsatta incelemeler yaptı ve kalemi ile bütün sanat çevrelerine hizmette bulundu. Halkevleri çalışmalarına katılarak 1938 yılında Edirne’den güzel peyzajlar verdi. I. Devlet Resim ve Heykel sergisinde 3.lük, 4. Devlet Resim ve Heykel sergisinde de 2.lik ödülü aldı. Resim ve Heykel müzesinde, Milli Kütüphane Koleksiyonunda, bir çok resmi ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.
İBRAHİM SAFİ (1898 – 1983)
'Tophane'den Galata Kulesi'ne bakış''
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 50 x 65 cm.
İBRAHİM SAFİ
Sanatçı İstanbul’da Sanayi-i Nefise Mektebi’ne girdi ve Namık İsmail Atölyesi’nde çalıştı. 1923 yılında buradan mezun oldu. Namık İsmail’in yanındaki çalışmalarını 1930’a kadar sürdürdü. İlk sergisini 1946’da İstanbul’da açtı. 1955’ten sonra İsviçre, Münih, Köln, Frankfurt, Bonn, Viyana, Roma, Paris, Marsilya, Atina olmak üzere yurtdışında 10 yıl süreyle araştırmalar yaptı.
Naci Kalmukoğlu ile birlikte çalışıp, yurtiçi ve yurtdışında birçok sergi düzenledi. Geçimini resim aracılığı ile sağlayan sanatçı aynı zamanda bir çok öğrenci yetiştirdi. İngiliz ressamlardan Johnson Baker öğrencilerinden biridir. Klasik ekolde bir çok portre çalışmaları bulunmakla birlikte empresyonist üslupta eserler vermiştir.
Çalışmaları natürmort ve manzara ağırlıklıdır. 1983 yılında ölen ve gerçek bir usta olan İbrahim Safi, empresyonist, realist çalışmaları ile tanınır. Eserlerinde canlı renkler kullanan sanatçı konu olarak daha çok peyzajları seçmiştir. Eserleri birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.
FİKRET MUALLA (1903- 1967)
Peyzaj
Kağıt Üzeri Guaj
İmzalı
1951 tarihli
Ölçü: 18 x 24 cm.
FİKRET MUALLA
Ekspresyonist Türk ressamı Fikret Mualla, Avrupa devletlerinin Osmanlılardan alacaklarını düzenleyen Düyunu Umumiye’nin ikinci müdürü Mehmet Ekrem Muallâ Bey ile Emine Nevber Hanım’ın oğlu olarak doğdu.
Lise öğrenimini tamamlamaya fırsat kalmadan, mühendislik öğrenimi için Almanya’ya gönderildi.Ancak, gözü, mühendislik mesleğinde değil, ressamlıkta olduğundan, sanat dünyasının başıboş görüntüsü, sınır tanımayan özgürlüğünün büyüsüne kapıldı ve dayısından kendisine geçmiş olan sanat yeteneğini, bu özgür ortamda değerlendirip, düzenli bir öğrenim yerine, kendini içgüdülerinin yönlendirici etkisine bıraktı.
Çevresinde ressam sayılmamasının, resimlerini ilk kez bir kitapçı dükkanında sergilendiği halde bir tekini bile satamamasının yıktığı sanatçı, o dönemde gazete ve dergilere çok sayıda desen çizerek bu yolla, sanat ve yayın çevresinden Fikret Adil, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Abidin Dino, Suat Derviş gibi dostlar ve yakın arkadaşlar edindi.
Fikret Mualla’nın Paris dönemini içeren ve çoğunluğu renkli fon kâğıtları üstüne çizilmiş resimleri, sokak yaşamını, eğlence yerlerini, meyhaneleri konu alır. Bu resimler ilk bakışta, Batılı değer birikimleri üstüne kurulu modern bir estetiğin uzantıları gibi görünürlerse de temelinde, özgür ve yaratıcı, kendi başına buyruk, içgüdülerini ön planda tutan, gördüklerinin dışına taşmayan bir eğilimi düşündürürler. Fikret Mualla’nın çağdaşı ressamların izledikleri yollar, bağlandıkları seçenekler, sanatı için ölçü olmamıştı”, özgünlüğü de bu noktadan kaynaklanır.
OTTO PİLNY (1866-1936)
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 20 x 27 cm.
OTTO PİLNY
Doğu'ya ilk resim gezisini on dokuz yaşındayken yaptı ve yanında sadece köpeğiyle Kahire'den Trablus'a kadar kervan yolunu kat etti. Prag'da kısa bir süre kaldıktan sonra 1889'dan 1892'ye kadar Mısır'a geri döndü.
Viyana'da kısa bir süre kaldıktan sonra muhtemelen eğitimine devam etmek için 1895'te Zürih'e taşındı, evlendi ve İsviçre vatandaşlığı aldı. İlk sergisini 1900 yılında açtı. Mısır'dayken eserleri Mısır'daki Osmanlı yetkililerinin hoşuna gitti ve saray ressamlığına atandı. 1906'da son Hidiv II . Abbas Hilmi ona 4. sınıf Mecidiye Nişanı'nı verdi .
Çağdaşlarının çoğu gibi Pilny de Kuzey Afrika manzarasından, insanlarından ve onların geleneklerinden büyülenmişti. Özellikle Bedevilerle ilgileniyordu ve sık sık onlarla birlikte çöle giderek akşam eğlencelerinin taslaklarını çiziyordu. Kuzey Afrika'daki deneyimleri, hayatının geri kalanında resimlerine ilham kaynağı oldu ve Müslümanları namaz kılarken tasvir eden az sayıda Oryantalist ressamdan biriydi .
FİKRET MUALLA (1903- 1967)
"Genç Kız, Balıklar ve Deniz"
Kağıt Üzeri Çini Mürekkebi
İmzalı
Ölçü: 30 x 19 cm.
FİKRET MUALLA
Ekspresyonist Türk ressamı Fikret Mualla, Avrupa devletlerinin Osmanlılardan alacaklarını düzenleyen Düyunu Umumiye’nin ikinci müdürü Mehmet Ekrem Muallâ Bey ile Emine Nevber Hanım’ın oğlu olarak doğdu.
Lise öğrenimini tamamlamaya fırsat kalmadan, mühendislik öğrenimi için Almanya’ya gönderildi.Ancak, gözü, mühendislik mesleğinde değil, ressamlıkta olduğundan, sanat dünyasının başıboş görüntüsü, sınır tanımayan özgürlüğünün büyüsüne kapıldı ve dayısından kendisine geçmiş olan sanat yeteneğini, bu özgür ortamda değerlendirip, düzenli bir öğrenim yerine, kendini içgüdülerinin yönlendirici etkisine bıraktı.
Çevresinde ressam sayılmamasının, resimlerini ilk kez bir kitapçı dükkanında sergilendiği halde bir tekini bile satamamasının yıktığı sanatçı, o dönemde gazete ve dergilere çok sayıda desen çizerek bu yolla, sanat ve yayın çevresinden Fikret Adil, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Abidin Dino, Suat Derviş gibi dostlar ve yakın arkadaşlar edindi.
Fikret Mualla’nın Paris dönemini içeren ve çoğunluğu renkli fon kâğıtları üstüne çizilmiş resimleri, sokak yaşamını, eğlence yerlerini, meyhaneleri konu alır. Bu resimler ilk bakışta, Batılı değer birikimleri üstüne kurulu modern bir estetiğin uzantıları gibi görünürlerse de temelinde, özgür ve yaratıcı, kendi başına buyruk, içgüdülerini ön planda tutan, gördüklerinin dışına taşmayan bir eğilimi düşündürürler. Fikret Mualla’nın çağdaşı ressamların izledikleri yollar, bağlandıkları seçenekler, sanatı için ölçü olmamıştı”, özgünlüğü de bu noktadan kaynaklanır.
AYETULLAH SÜMER (1905-1979)
'Ada''
Peyzaj
Duralit Üzeri Yağlıboya.
İmzalı.
Ölçü: 36 x 65 cm.
Ayetullah Sümer
Türk ressam Ayetullah Sümer Marsilya’da ticaret eğitimi gördüğü sırada ressam Theophile Berengier’den özel resim dersleri alarak resim yapmaya yönelmiştir. Aynı kentteki akademide de resim öğrenimi gören sanatçı, Paris’te on yıllık fresk çalışmaları yapmıştır.
Türkiye’ye dönüşünde, yani 1938 yılında Güzel Sanatlar Akademisi’ne öğretim üyesi olarak girmiş ve burada kurduğu fresk atölyesini 38 yıl yönetmiştir. İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi’nden 1971 yılında emekli olan Ayetullah Sümer, ilk kişisel sergisini Paris’te açmıştır. Sanatçının, resim anlayışı yıllar içinde doğalcı, yalın bir anlatım biçimi benimsemiştir.
Sanatçının birçok özel koleksiyonda eserleri mevcuttur. Ayrıca, “Bir İstanbul Manzarası-1943”, “Kitaplar Hayatın Masalı- 1951”, “Bakır Kaplar-1955” gibi önemli eserleri de İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’ndedir.
FİKRET MUALLA (1903- 1967)
'Figüratif Kompozisyon''
Duralite Marufle Tuval Üzerine Yağlıboya
Ölçü: 38 x 46 cm.
FİKRET MUALLA
Ekspresyonist Türk ressamı Fikret Mualla, Avrupa devletlerinin Osmanlılardan alacaklarını düzenleyen Düyunu Umumiye’nin ikinci müdürü Mehmet Ekrem Muallâ Bey ile Emine Nevber Hanım’ın oğlu olarak doğdu.
Lise öğrenimini tamamlamaya fırsat kalmadan, mühendislik öğrenimi için Almanya’ya gönderildi.Ancak, gözü, mühendislik mesleğinde değil, ressamlıkta olduğundan, sanat dünyasının başıboş görüntüsü, sınır tanımayan özgürlüğünün büyüsüne kapıldı ve dayısından kendisine geçmiş olan sanat yeteneğini, bu özgür ortamda değerlendirip, düzenli bir öğrenim yerine, kendini içgüdülerinin yönlendirici etkisine bıraktı.
Çevresinde ressam sayılmamasının, resimlerini ilk kez bir kitapçı dükkanında sergilendiği halde bir tekini bile satamamasının yıktığı sanatçı, o dönemde gazete ve dergilere çok sayıda desen çizerek bu yolla, sanat ve yayın çevresinden Fikret Adil, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Abidin Dino, Suat Derviş gibi dostlar ve yakın arkadaşlar edindi.
Fikret Mualla’nın Paris dönemini içeren ve çoğunluğu renkli fon kâğıtları üstüne çizilmiş resimleri, sokak yaşamını, eğlence yerlerini, meyhaneleri konu alır. Bu resimler ilk bakışta, Batılı değer birikimleri üstüne kurulu modern bir estetiğin uzantıları gibi görünürlerse de temelinde, özgür ve yaratıcı, kendi başına buyruk, içgüdülerini ön planda tutan, gördüklerinin dışına taşmayan bir eğilimi düşündürürler. Fikret Mualla’nın çağdaşı ressamların izledikleri yollar, bağlandıkları seçenekler, sanatı için ölçü olmamıştı”, özgünlüğü de bu noktadan kaynaklanır.
GIOST LOUIS ALPHONSE (1820-1888)
'Nuruosmaniye''
''Constantinople Yürüyüş Sahnesi''
Kağıt Üzeri Suluboya
1857 tarihli
İmzalı
Ölçü: 29 x 41 cm.
MERAB JALAGONİA (1960)
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 45 x 55 cm.
MERAB CALAGONIA
Ressam 1960 Gürcistan doğumlu , Sohumi resim okulunda ünlü ressam Nikoloz Tabukaşvilli'nin öğrencisi oldu. Tiflis Resim Akademisinden mezun. Eski sanat eserlerine ve klasik resme ilgi duyduğundan hem Gürcistandaki ve hem de St. Petersburg'daki Ermitaj'da çalışmalar yaptı.
Resimleri Moskova Merkezi Resim Galerisi koleksiyonundadır.
1997-1998 yıllarında Samsun'da,1999 yılında İstanbul'da kişisel sergi açtı.Merab Calağonia'nın başta İstanbul olmak üzere Almanya, Yunanistan ve Amerika'da özel koleksiyonlarda pek çok yapıtı bulunmaktadır.
Merab Calağonia'nın tahta çıkışının 50. yılı onuruna yapmış olduğu Kraliçe Elizabeth portresi, Gürcistan'da düzenlenen bir kokteyl ile tanıtıldıktan sonra Buckingham Sarayı'nda kraliçeye takdim edildi.
ŞEREF AKDİK (1899-1972)
'Natürmort''
Duralit Üzeri Yağlıboya
Ölçü: 40 x 32 cm.
Şeref Akdik
Türk Empresyonist Ressam Şeref Akdik 1899’da İstanbul’da Fatih’te doğdu. Reis-ül Hattatin olarak tanınan Kamil Akdik’in oğlu olan Şeref Akdik, babasının etkisiyle resim sanatına yönelmiştir. Fatih Merkez Rüştiyesinden sonra Sanayi- i Nesife Mektebi Alisine giren sanatçı 1925 de eğitimini tamamladı.
Ardından Avrupa konkurunu kazanarak Muhittin Sebati Ataman, Mahmut Cuda, Cevat Dereli ve Refik Epikman’la birlikte çalışmalarını Paris Julian Akademisi’nde Paul Albert Laurens atölyesinde sürdürdü.
1928 yılında yurda döndükten sonra, Güzel Sanatlar Birliği bünyesinde Ankara Devlet sergilerine katıldı. Ayrıca özel sergiler açtı. Yine bu dönemde Gazi Eğitim Enstitüsü’nde ve Haydarpaşa Lisesinde resim öğretmenliği yaptı. Daha sonra emekliliğine kadar Akademi Hocalığı yaptı ve pek çok öğrenci yetiştirdi.
Empresyonist stilde çalışan sanatçının yurt içi ve yurt dışı müze koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır. 1930’lu yıllarda Cumhuriyet ve devrimlerini konu alan resimler yaptı.
İstanbul’un ağırlıklı olarak Anadolu yakasındaki semtlerle ilgili peyzajlar çalıştı. Aynı zamanda Hattatlık da yapan sanatçı, sonraki yıllarda İstanbul Moda’da kurduğu özel resim atölyesinde bir çok öğrenci de yetiştirmiştir.
NACİ TERZİ
Peyzaj
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
10.11.2007 tarihli
Ölçü: 50 x 70 cm.
HÜSEYİN BİLİŞİK (1923-2004)
Kağıt Üzeri Karışık Teknik
İmzalı
Ölçü: 33 x 29cm.
VAGIF İBRAHİM
Natürmort
Tuval Üzeri Yağlıboya.
İmzalı
Ölçü: 49.5 x 59 cm.
ZEKİ FAİK İZER (1905-1988)
Kağıt Üzeri Füzen Kalem
İmzalı
1947 tarihli
Ölçü: 45 x 30 cm.
*Karakalem çalışmanın eteğin alt kenarında küçük bir ezilme mecut.
ZEKİ FAİK İZER
Türk ressam Zeki Faik İzer 1905’te İstanbul’da doğdu. Sanata ilgi duyan bir ailenin içinde küçük yaşlarda çizdiği desenlerle resme ilgisi belirmeye başlayan sanatçı Vefa Sultanisi’nde okudu. 1923’de Sanayii Nefise Mektebi’nde İbrahim Çallı Atölyesi’nde eğitim aldı. 1928-1932 arasında Paris’te Andr Lhote ve Emile Othon Friezs ( I 879-1949) atölyelerinde sanat eğitimini geliştirdi. Yurda dönüşünde Gazi Terbiye Enstitüsü Resim-İş Bölümü’ne resim hocası olarak atanan ve bir yıl sonra İstanbul’a dönen Zeki Faik, başlangıçta kübizmle ilgilenmekle beraber bu biçemin geometrikleştirilmiş işçiliğine, fazla entelektüel ve ölçülü tekniğine kendini uyduradı.
BURHAN UYGUR (1940-1992)
Karton Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Arkasında imzalar; muhtelif tanınmış kişiler sanatçının kendi el yazısı ile.
Ölçü: 17 x 16.5 cm.
BURHAN UYGUR
Sanatçı 1961 yılında şimdiki Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan, dönemin Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Bedri Rahmi Eyüpoğlu Atölyesi'nden 1969 Şubat döneminde mezun oldu.
Sergilerinden
1968: Beyoğlu Sanat galerisi İstanbul
1972: Taksim sanat Galerisi "Hiçlik Üzerine Kurulan Boş Hayaller istanbul
1974: Devlet Resim heykel galerisi Günler Ne İşe Yarar Resim Sergisi
1975: Sıfırın Düğümü
1976: Ölü Şehrin Çiçekleri
Ödüller
1968: Çağdaş Ressamlar Cemiyeti "Yılın Genç Ressamı" ödülü
1978: Sedat Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü
1982: 2. Asya Avrupa Bienali İkincilik Ödülü
FİKRET KOLVERDİ (1920-1990)
Duralit Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 44 x 50 cm.
FİKRET KOLVERDİ
Ressam Fikret Kolverdi 1920 yılında İstanbul'da doğdu. 1940 yılında Galatasaray Lisesi'nden mezun oldu. Babasının yeteneğini miras alan. Fikret'in yağlı boya ile tanışması lisenin atölye çalışmalarına katılmakla oldu. Liseden sonra İstanbul Edebiyat Fakültesi Romanoloji (şimdiki adıyla Fransız Filolojisi) Bölümünü bitirdi. O yıllarda Fransız Konsolosluğu'nda ve Galatasaray Lisesi'nde açılan sergileri izleyerek resim çalışmalarını sürdürdü. Türk Dili Dergisine sanatla ilgili çeviriler yapıyor ve o yıllarda kurulan Helikon Sanat Derneği'nin resim derslerini izliyordu. Ressam Cemal Bingöl ve ağabeyi Elderoğlu ile çalıştı bu dernekte. Ayrıca yakından tanıdığı ressam Vecih Bereketoğlu'ndan da çok şeyler öğrendi. Paris ve Avrupa'nın önemli müzelerinde geçen günlerinin onun resim anlayışında büyük etkileri oldu. 1960-1965 arasında önce soyut çalışmalarla başlayan Kolverdi daha sonra İstanbul'un gezici pazarlarıyla somuta döndü. Eski evler ve sokaklar tutkusu başladı. Yanıp, yıkılıp gidiyorlar, bir belge olarak kalsın kuşkusuyla değil, bu sokakların İstanbul'a özgü romantizmi, kokusu ve havasını vermek için çalıştı.
NİYAZİ TOPTOPRAK
Duralit Üzeri Yağlıboya
İmzalı
1976 tarihli
Ölçü: 23 x 19 cm.
NİYAZİ TOPTOPRAK
İlki 1969 yılında olmak üzere şimdiye değin 150 civarında kişisel resim sergisi açtı. Sayısız karma sergiye eser verdi. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji bölümünü bitiren sanatçı bazı ödüller ve mansiyonlar kazandı. Niyazi Toptoprak’ın özel, resmi ve yurt dışı koleksiyonlarda birçok eseri bulunmaktadır.
SADİ ÖZİŞ (1923-2012)
Kağıt Üzeri Suluboya
1979tarihli
İmzalı
Ölçü: 26 x 40
SADİ ÖZİŞ
Sergileri
1951 – Paris, Galeri Arnod, Resim Sergisi
1957/58 – Amerikan Haberler Derneği, Maya Galeri, Ertem Galeri, Vakko Galeri, Galeri Bir, Çağdaş Türk Sanatı Resim ve Heykel sergileri (Paris, Brüksel, Berlin, Viyana, Roma)
1966 – Alman Kültür Derneği Galerileri’nde kişisel heykel sergisi
1985 – İş Bankası İstanbul Galerisi kişisel resim sergisi
1986/88 – Çeşitli galerilerde karma resim ve heykel sergileri
1988 – Bütün Zamanlar Sanat Galerisi
1988 – EDPA Sanat Galerisi karma resim ve heykel sergisi
1986/2006 – Çeşitli galerilerde karma resim ve heykel sergileri
1985 – İzmir-Amerikan-Türk Haberler derneği kişisel resim sergisi
1994 – New York Türk Evi ve Hilton ile Washington Clarion Hotel Sergi Salonları
1996/99 – Mimar Sinan Üniversitesi Mezunlar Derneği karma resim sergileri
1998 – Mimar Sinan Üniversitesi Öğretim Üyeleri Portreleri Sergisi, Osman Hamdi Salonu
1999 – Atatürk Portreleri Sergisi (Atatürk Kültür Merkezi, Taksim)
1999 Mayıs,Haziran – Destek Reasürans Sanat Galerisi karma resim sergisi
EBRU YOLVER
''Hiçliğe Doğru''
Tuval Üzeri Karışık Teknik
İmzalı
2023 tarihli
Ölçü: 120 x 100 cm.
EBRU YOLVER
Resim hayatında ağırlıklı olarak suluboya ve akrilik ressamı olan sanatçı, Yağlıboya yanı sıra 2001 yılından beri kendi geliştirdiği “cafegrafin” “Kahve kokan resimler” tekniği ile resimlerini yapmıştır.
Resim yarışmalarında jüri üyeliği yapmış, yurtiçi ve yurtdışı solo sergileri dışında birçok karma sergide de yer almıştır.
Tablolarının bazılarını sınırlı sayıda üretilen tişört ve denim koleksiyonunda kullanıp, iki mesleğinin sentezini oluşturmuştur.
2002’den bugüne eserleri farklı koleksiyonerlerde bulunmaktadır.
YAPRAK BERKAN
"Manolya"
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 40 x 80 cm.
YAPRAK BERKAN
1942 İstanbul doğumlu olan sanatçı, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi 1966 mezunu ve aynı zamanda Bedri Rahmi Eyüboğlu’nin öğrencisi.
OYA ÖZER
"Tılsımlar"
Tuval Üzeri Yağlıboya
Ölçü: 140 x 100 cm. Oval
OYA ÖZER
Sanatçı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim Öğretmenliği Bölümü mezunudur. Mysia Sanat Atölyelerinin kurucu eğitmenidir ve 1994- 2011 tarihleri arasında birçok devlet ve özel üniversitelerin güzel sanatlar bölümlerine her sene çok sayıda dereceyle öğrenci yetiştirmiştir. Bir yandan Türkiye ve Avrupa'da resim sergilerini açarken aynı zamanda devlet okullarında da resim öğretmenliği yapmıştır.
Kişisel Sergiler Arasında
2016 Güneş Sigorta Genel Müdürlüğü Sanat Galerisi ‘İsimsiz/ Untitled’
2006 Ankara Ziraat Bankası Mithat Paşa Sanat Galerisi
2006 İstanbul Tüyap 16. İstanbul Sanat Fuarı
2002 Almanya Kulumbach Avrupa Kültür Sempozyumu Etkinlikleri Kapsamında
2001 İstanbul Ziraat Bankası Tünel Sanat Galerisi
2001 Ankara Akbank Cinnah Sanat Galerisi 'Tılsımlar'
2000 Ankara Halk Bankası Sanat Galerisi 'İz Düşümler'
2000 Almanya Offenbach Belediyesi Sanat Galerisi
1999 İzmir Yapı Kredi Sanat Galerisi
1998 İstanbul Türkiye İş Bankası Erenköy Sanat Galerisi
1996 Ankara Çankaya Belediyesi Sanatlar Galerisi
SERGEY KOVALEV (1963)
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
2000 tarihli
Ölçü: 60 x 90 cm.
SERGEY KOVALEV
Sergey Kovalev, kendi tekniği olan “Koval Stili”ni yaratan modern bir Belaruslu sanatçıdır. Bu teknik kullanılarak oluşturulan resimlerde tanıdık nesneler farklı, yanıltıcı bir gerçeklikte sunulur. Sergey Kovalev'in rölyef çalışmaları metal kabartma izlenimi yaratıyor.
Mimari formların zenginliği, mimari detayların zarafeti ve tek renkli renk yaklaşımı, ressamın sakin ve uyumlu bir ortam yaratarak izleyiciyi romantik bir duruma sürükler.
SUSHA ALES SEMENOVİÇ
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçü: 90 x 80 cm.
SUSHA ALES SEMENOVİÇ
Sanatçı 1963 Belarusya doğumlu 1986 yılında Belarus Tiyatro ve Sanat Enstitüsü'nden mezun oldu. 1991'den beri Belarus Sanatçılar Birliği'nde.
Eserler, BSH'nin fonu olan, adını taşıyan Mogilev Bölge Sanat Müzesi'ndeki Çağdaş Güzel Sanatlar Müzesi'nde bulunuyor.
P.Maslennikov, Brest Bölge Müzesi, Pinsk Sanat Galerisi, Belarus, Rusya, İtalya, Almanya, Fransa, Polonya, Litvanya ve ABD'deki özel koleksiyonlarda.
SUSHA ALES SEMENOVİÇ
"Poserki"
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
2001 tarihli
Ölçü: 60 x 70 cm.
SUSHA ALES SEMENOVİÇ
Sanatçı 1963 Belarusya doğumlu 1986 yılında Belarus Tiyatro ve Sanat Enstitüsü'nden mezun oldu. 1991'den beri Belarus Sanatçılar Birliği'nde.
Eserler, BSH'nin fonu olan, adını taşıyan Mogilev Bölge Sanat Müzesi'ndeki Çağdaş Güzel Sanatlar Müzesi'nde bulunuyor.
P.Maslennikov, Brest Bölge Müzesi, Pinsk Sanat Galerisi, Belarus, Rusya, İtalya, Almanya, Fransa, Polonya, Litvanya ve ABD'deki özel koleksiyonlarda.
I. DÜNYA SAVAŞI OSMANLI BAHRİYESİ DENİZ BİNBAŞI TABLOSU.
Tuval Üzeri Kartona Marufle Yağlıboya
*Dönem restorasyonları mevcut.
Çanakkale Madalyası, Mecidi Nişanı ve madalyaları ile Denizci üniforması ile. Osmanlıca "132.. Tarih ve Dersaadet" yazılı.
Ölçü: 70 x 45 cm.
ALEXANDER SUSHKOV (Александр Сушков)
Duralit Üzeri Yağlıboya
İmzalı
2020 tarihli
Ölçü: 50 x 65 cm.
Ale x ander Sushkov
1955'te Belarusya'da doğdu.
1976-1980 – Moskova Devlet Akademik Sanat Okulu'nun endüstriyel grafik bölümünde eğitimini gerçekleştirdi.
A. Sushkov'un eserleri Belarus şehirlerinin (Gomel, Minsk, Vitebsk) yanı sıra Rusya'da (Moskova, St. Petersburg, Rostov), İtalya'da (Roma), Almanya'da (Badvildungen, Ehingen, Ulm, Kisingen), İspanya'da (Mallorca hakkında), Hollanda'da (Dordrecht, The Hague, Amsterdam), ABD'de (Houston) sergilenmiştir.