Karma Eserler Müzayedemize 30.01.2024 saat 20:00'a kadar internet sitemizden pey verebilirsiniz. 20:01 itibariyle Canlı Müzayede başlayacaktır.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 iş günüdür LÜTFEN ÖDEME SÜRESİNİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURARAK PEY VERİNİZ.
Müzayedemizde beğenilerinize sunulan eserlerin, konularında uzman danışmanlarımız tarafından ekspertizi yapılmakta ayrıca, 2863 sayılı "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu"na göre T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Müze uzmanlar (İstanbul Türbeler Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türk İslam Eserleri Müzesi, Harbiye Askeri Müze ve Kültür Sitesi Komutanlığı) tarafından kontrol edilerek onaylanmaktadır.
Yüksek Resim Bölümü Türk Resim Sanatı Uzmanı Restoratör Sn.Bayram Karşit
Müzayedemizde yer alan Resimler Özel Kolekiyonlara ait olup Mimarsinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yüksek Resim Bölümü Türk Resim Sanatı Uzmanı Restoratör Sn.Bayram Karşit tarafından incelenmiş olup onaylanmıştır.
Ressam Sanat Danışmanı Sn.Agop Egoyan
Müzayedemizde yer alan Resimler Ressam sanat daışmanı Sn. Agop Egoyan tarafından incelenmiş olup onaylanmıştır.
EDİP HAKKI KÖSEOĞLU (1904-1990)
Duralit Üzeri Yağlıboya
İmzasız
Ölçüler: 32 x 20 cm.
Provenans: Münevver Köseoğlu Koleksiyonu
Bayram Karşit tarafından onaylanmıştır.
EDİP HAKKI KÖSEOĞLU
1904 yılında İstanbul'da doğdu. 1927 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi İbrahim Çallı atölyesinden mezun oldu. 1932'de Paris'te Andre Lhote atölyesinde çalıştı. Aynı yıl İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde asistan olarak çalışmaya başladı ve Müstakil Ressamlar Cemiyeti üyesi oldu. 1940 yılında Halkevleri Genel Merkezi tarafından Anadolu çalışmalarına gönderildi. Seyhan ve Toros manzaraları yaptı. 1948'de Münevver Köseoğlu ile evlendi. 1968'de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nden emekli oldu. Sanatçının yapıtları Türkiye, Amerika, Fransa ve İsveç'teki özel koleksiyonlarda bulunmaktadır.
IŞIL ÖZIŞIK (1939)
"İstanbul - Yeni Cami - Galata Köprüsü"
Kağıt Üzeri Suluboya.
İmzalı
1982 tarihli
Ölçüler: 33 x 48 cm.
IŞIL ÖZIŞIK
Işıl Özışık, her türlü malzeme ile resim çalışmalarını sürdürmesine karşın ülkemizde suluboya sanatçısı olarak tanınmaktadır. Suluboya hatayı affetmeyen ve kuruduktan sonra düzeltilmeyen bir yapıya sahiptir. Resimlerinin büyük çoğunluğu yerinde yapılmış peyzajlardan oluşmuş ve doğanın değişken ışık veren hareketlerini çeşitli mekanlarda işlemiştir.
Yurt içinde birçok özel ve resmi kuruluş koleksiyonlarında, aile koleksiyonlarında yurt dışı özel ve resmi temsilciliklerinde ülkemize gelmiş olan birçok yabancı dostlarımızın duvarlarında eserleri vardır. Sanatçı 1991 yılından bu yana yaşamını Amerika Birleşik Devletleri’nin Washington kentinde sürdürmektedir.
Işıl Özışık, 1967-1997 yılları arasında yurt içinde 65 kişisel sergi; yurt dışında Londra, Marsilya Allasio sergileri; son beş yılda Amerika Birleşik Devletlerinde sergiler açmıştır.1999 yılından beri Doku Sanat Galerileri Ankara ve İstanbul şubelerinde kişisel sergilerini açmaktadır.
Ödülleri
1972 Türkiye Suluboyacılar Grubu Yarışması İkincilik Ödülü
1974 Ankara Sanat Grafik Resim Yarışması Başarı Ödülü
1975 Ankara Sanat Grafik Resim Yarışması Başarı Ödülü
1980 “Sanatçılar Kulübü” Kuşağının en başarılı Suluboya Ressamı Ödülü
1993-1995 The Art League American Landscape Yarışması Büyük Ödülü Washington DC.
IŞIL ÖZIŞIK (1939)
"İstanbul - Kız Kulesi"
Kağıt Üzeri Suluboya.
İmzalı
1983 tarihli
Ölçüler: 33 x 48 cm.
IŞIL ÖZIŞIK
Işıl Özışık, her türlü malzeme ile resim çalışmalarını sürdürmesine karşın ülkemizde suluboya sanatçısı olarak tanınmaktadır. Suluboya hatayı affetmeyen ve kuruduktan sonra düzeltilmeyen bir yapıya sahiptir. Resimlerinin büyük çoğunluğu yerinde yapılmış peyzajlardan oluşmuş ve doğanın değişken ışık veren hareketlerini çeşitli mekanlarda işlemiştir.
Yurt içinde birçok özel ve resmi kuruluş koleksiyonlarında, aile koleksiyonlarında yurt dışı özel ve resmi temsilciliklerinde ülkemize gelmiş olan birçok yabancı dostlarımızın duvarlarında eserleri vardır. Sanatçı 1991 yılından bu yana yaşamını Amerika Birleşik Devletleri’nin Washington kentinde sürdürmektedir.
Işıl Özışık, 1967-1997 yılları arasında yurt içinde 65 kişisel sergi; yurt dışında Londra, Marsilya Allasio sergileri; son beş yılda Amerika Birleşik Devletlerinde sergiler açmıştır.1999 yılından beri Doku Sanat Galerileri Ankara ve İstanbul şubelerinde kişisel sergilerini açmaktadır.
Ödülleri
1972 Türkiye Suluboyacılar Grubu Yarışması İkincilik Ödülü
1974 Ankara Sanat Grafik Resim Yarışması Başarı Ödülü
1975 Ankara Sanat Grafik Resim Yarışması Başarı Ödülü
1980 “Sanatçılar Kulübü” Kuşağının en başarılı Suluboya Ressamı Ödülü
1993-1995 The Art League American Landscape Yarışması Büyük Ödülü Washington DC.
KADRİ AYTOLON (1873 - 1957)
'Sokak''
Kağıt Üzeri Suluboya
İmzalı
Ölçüler: 33 x 23 cm.
Kadri Aytolon
Türk Ressam Kadri Aytolon gençlik yıllarında Mühendishane-i Berr-i Hümayun’da veznedarlık yaptı. Eğitim için yurtdışına gönderildi. Çeşitli ülkeleri gezerek resim çalışmalarını sürdürdü.Resimlerinde İstanbul ve Marmara Bölgesi tasvirleri çalıştı. Yüksek ve sade bir fırçaya sahip olan sanatçı.
KADRİ AYTOLON (1873 - 1957)
'Boğaz''
Kağıt Üzeri Suluboya
İmzalı
Ölçüler: 23 x 33 cm.
Kadri Aytolon
Türk Ressam Kadri Aytolon gençlik yıllarında Mühendishane-i Berr-i Hümayun’da veznedarlık yaptı. Eğitim için yurtdışına gönderildi. Çeşitli ülkeleri gezerek resim çalışmalarını sürdürdü.Resimlerinde İstanbul ve Marmara Bölgesi tasvirleri çalıştı. Yüksek ve sade bir fırçaya sahip olan sanatçı.
FETHİ KARAKAŞ (1916 - 1977)SALAH BİRSEL (1919 - 1999)
Hacivat'ın evi
Köşede ufaraktan
Bir tüfek atımı duraktan
Kapı pencere elekten
Döşemeler zemberekten
Dökülmekten
Sökülmekten
İncelmiş süprülmekten
Salah Birsel imzalı.
Orijinal mürekkep ile Salah Birsel'in el yazısı şiiri.
Altında Fethi Karakaş'ın suluboya imzalı çalışması.
Kağıt Üzeri Suluboya
İmzalı
Resim Ölçüleri: 18.5 x 13.5 cm.
İçten İçe Ölçüleri: 30 x 25 cm.
FETHİ KARAKAŞ
Bir yıl sonra şimdiki adıyla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan dönemin İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi’ne misafir öğrenci olarak girdi. Nazmi Ziya Güran, Leopold Levy ve asistanları Zeki Kocamemi ile Cemal Tollu’dan resim, Gravür atölyesinde ise 1940 yılı başında Sabri Berkel’den gravür dersleri aldı. Daha Akademi’de öğrenciyken Nuri İyem, Avni Arbaş, Agop Arad, Turgut Atalay, Haşmet Akal, Kemal Sönmezler, Selim Turan, , Ferruh Başağa, Mümtaz Yener gibi isimlerin yer aldığı Yeniler Grubu’nun kurucuları arasında yer aldı. 1946 yılında Akademi’den mezun oldu. Türkiye’nin ilk özel resim dersanesini Beyoğlu Asmalımescit Önay Apartmanı çatı katında Nuri İyem ve Ferruh Başağa ile birlikte kurdu.
KAZIM ÖZALP'e hediye edilmiş 2 ad. MERMİ formunda Plaket
Kırıkkale Fabrikası tarafından 1936 yılında ve TC Askeri Fabrikaları "Cumhuriyetin onuncu yıldönümü hatırası 29.10.1933" ibaresi ile.
Ölçüler: 14 x 8 cm.
"TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLET DEMİR YOLLARI VE LİMANLARI AMASYA HATIRASI" YAZILI PİRİNÇ PLAKET
21 Teşrin-i sani 1927 tarihli, mermer kaidesi üzerinde pirinç kabartma plaket.
Ölçü: 14 x 8 cm.
YEŞİL GRANİT KURT KÖPEĞİ HEYKELİ
Yeşil koyu granit yekpare mermerden imal edilmiş, kurt köpeği figürü.Figürün iki kulak ve arka sol ayak tırnağında küçük atıklar mevcuttur.Köpek figürünün yüz ve vücut bölümü cilalı mermer yeleleri ve kulakları mat bırakılmış olup heykelin tümü bronz görünümlüdür.
Ölçüler: 21 x 13,5 cm.
Yükseklik: 25 cm.
KAZIM ÖZALP'E AİT BİRİNCİ CİHAN HARBİ VAN CEPHESİ - HAREKATA AİT NOTLAR
Cep defteri, orijinal el yazsı ile…
SİVAS - ERZİNCAN HATTININ İŞLETMEYE AÇILIŞ TÖRENİNE AİT HATIRALAR 11.12.1928. A. Çetinkaya 27.2.39 imzalı
90 adet 11,5x17,5 cm. ebaadında fotoğraftan oluşan albüm.
Albüm ebadı: 25 x 33 cm.
GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK CEMİLE G. İMZALI DOKUMA
Cemile G. İmzalı 1936 tarihli.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk cephede dinlenirken.
Kumaş üzeri el dokuma
Ölçüler: 54 x 42 cm.
OSMANLI DÖNEMİ SÜVARİ KILICI
Kılıç kısmı kalem işçilikli, 61 cm. Süvari Kılıcı.Orijinal kınında.Sap kısmı pirinç aplikeli boynuz.
Uzunluk: 61 cm.
ATATÜRK'ÜN BURSA ZİYARETİ İPEK ÜZERİ BASKI KARŞILAMA PROGRAMI - İHTİFAL PROGRAMI
32,5 X 25 cm.
BİRİNCİ EMİSYON 1 LİRA
Arap Harfleri ve Fransızca yazılı.
Basım Yeri:İngiltere.
İmza: Mustafa Abdülhalik Renda
Filigran: ''Atatürk''
Ön Yüz: Meclis Binası,Ankara Kalesi,Karasapanla çift süren köylü.
Arka Yüz: Eski Başbakanlık Binası.
Boyutları: 90 x 166 mm.
ATATÜRK'ÜN TEOMAN ÖZALP' E HEDİYE ETTİĞİ SAAT VE OSMANLICA "MUSTAFA KEMAL" KARTVİZİTİ
Kronometreli Zenith marka altın saat ve altın kalemi, kalemin hem kurşun kalem hem dolma kalem olarak kullanım özelliği bulunmakta, orijinal kutusunda saatin içinde Mustafa Kemal Atatürk'ün kartviziti ile birlikte Teoman Özalp'e Mustafa Kemal Atatürk tarafından hediye edilmiştir.
Provenans: Aile Koleksiyonu
ORİJİNAL ATATÜRK FOTOĞRAFLARI
Kazım Özalp’e ait 160 fotoğraftan oluşan albüm. Albümde 55 tane Atatürk fotoğrafı olup, Mustafa Necati, İsmet İnönü, Rauf Orbay, Celal Bayar, Fevzi Çakmak, Makbule Hanım, Fahrettin Altay gibi ileri gelenlerle beraber Kazım Paşa’nın birçok yan yana veya toplu fotoğrafları mevcuttur. Ölçüler genelde 8-9/13-14 cm. daha büyük veya daha küçük ebatlardadır.
Provenans: Aile Koleksiyonu
KAZIM ÖZALP KÜLLİYATI
Yüzden fazla belge, birçok gazete kupürü, kendi el yazısı ile notlar, evraklar bulunan külliyat
KAZIM ÖZALP'İN İSTİKLAL SAVAŞI MADALYASI
Eski Türkçe kırmızı yeşil kurdelalı sadece Kurtuluş Savaşına katılıp Milletvekili olan kişilere verilen oldukça nadir İstiklal Madalyası.
ORİJİNAL ATATÜRK FOTOĞRAFLARI İLE TRAKYA MANEVRALARI ALBÜMLERİ
Orijinal bez ciltli, 2 adet üzerinde "1937 Trakya 1. Ordu Manevrası" yazılı albüm. Toplam 120 adet kartonette 238 tane fotoğraf. 28 adeti Atatürk fotoğrafı olup, diğer fotoğraflarda Fevzi Çakmak, İsmet İnönü, Fahrettin Altay gibi Milli Mücadele sonrası görevde olan rütbeliler, Sabiha Gökçen ve manevraları izlemeye gelmiş olan yabancı Devlet subayları, misafir hanımlar, manevralardan kesitler, geçit törenleri, uçaklar, tanklar vb. görülüyor. 18x28 cm. ebadındaki albümler içindeki fotoğraf ölçüleri 9x14 cm.dir. Kazım Özalp'in oğlu "Teoman Özalp Arşivi" damgası bulunmaktadır.
Trakya Manevraları, 17-20 Ağustos 1937 tarihleri arasında Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından Genelkurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak komutasında yapılan askeri tatbikattır. Dönemsel olarak yaklaşmakta olan II. Dünya Savaşı öncesinde hem silahlı kuvvetlerin hazırlık seviyesinin gözden geçirilmesi hem de olası düşman tehditlerine yönelik güç gösterisi olarak gerçekleştirilmiştir. Manevralar devlet yönetim kademesi tarafından üst düzeyde sahiplenilmiş ve başta Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere Başbakan İsmet İnönü, İçişleri Bakanı Şükrü Kaya, Londra Elçisi Ali Fethi Okyar, Atina Elçisi Ruşen Eşref Ünaydın, Tahran Elçisi Enis Akaygen ve diğer devlet görevlileri, hükûmet üyelerince yakından takip edilmiştir.
Öncelikle İtalya'da Benito Mussolini'nin başını çektiği faşist hareketin sonra da Almanya'da Adolf Hitler önderliğindeki Nazilerin iktidarı aldıktan sonra saldırgan bir şekilde silahlanmaya girişmeleri ve Avrupa kıtasında yeniden toprak paylaşım peşinde koşmaları yaklaşmakta olan bir savaşın habercisi olarak değerlendiriliyordu. Kimi sohbetlerinde bu konuya değinen başta Atatürk olmak üzere Türk devlet yetkilileri hem silahlı kuvvetleri askeri bir karşı karşıya geliş durumuna hazırlamak hem de olası tehditlere gözdağı vermek üzere askeri tatbikat düzenlemeye karar verirler.
Tatbikatlara katılan yabancı askeri heyetler arasında Bulgaristan, Fransa, Irak, İngiltere, İran Romanya, Yunanistan ve Yugoslavya askeri temsilcileri bulunmaktadır.
Katılımcı komuta heyeti
Mareşal Fevzi Çakmak
Orgeneral Fahrettin Altay (Manevra Komutanı)
Orgeneral İshak Avni Akdağ
Orgeneral İzzettin Çalışlar
Korgeneral Abdurrahman Nafiz Gürman
Korgeneral Ali Fuad Erden
Korgeneral Asım Gündüz
Korgeneral Salih Omurtak (Başhakem)
Korgeneral Kâzım Dirik
Korgeneral Ömer Halis Bıyıktay
Tatbikat ilk kadın savaş pilotu Sabiha Gökçen'in ilk askeri tatbikatıdır.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Trakya_Manevralar%C4%B1
SALİH BOZOK'A AİT 1923 TARİHLİ ADANA SEYAHATİNE AİT HATIRA DEFTERİ
Mustafa Kemal Atatürk'ün çocukluk arkadaşı ve daha sonra yaveri Salih Bozok tarafından 1923 yılında Gazi’nin Adana ve İzmir Seyahatleri sırasında tutmuş olduğu defter. 13 – 21 Mart 1339/1923 arası konular kaydedildikten sonra maddi notlar kaydedilmiş. 38 sayfa. Ardından 21 Kanunusani 1329 İzmir Seyahati ile ilgili bölüm mevcut 14 sayfa. Defter sonunda 6 sayfa daha notlar mevcut. Latife Hanım “Hanımefendi” başlığı ile bir takım harcamalar not edilmiş. Ayrıca defterde İnegöl İnas Başmuallimi R… Hanım tarafından yazılmış bir şiir mevcut 21.1.1339
Bez cildinde mıklepli defter. Kapakta “Salih” ismi imzası mevcut.
Ölçüler: 14,5 x 9 cm.
15 Mart 1923 Atatürk, Millî Mücadele’nin başarıya ulaşmasından sonra güney vilâyetlerini kapsayan ilk gezisine 13 Mart 1923 tarihinde çıkmıştır. Gezi esnasında Atatürk’e bir buçuk ay önce evlendiği Latife Hanım, Eskişehir mebusu Hüsrev Bey (Sami), Adana mebusu Zamir (Damar Arıkoğlu), Konya mebusu Refik (Koraltan), Siirt mebusu Mahmud (Soydan), Gaziantep mebusu Kılıç Ali, Başyaveri Salih (Bozok), Yaveri Muzaffer (Kılıç), Muhafız Birliği Kumandanı İsmail Hakkı (Tekçe), Dr. Yüzbaşı Asım, Yeni Gün Gazetesinden İsmail Habib (Sevük), Hâkimiyet-i Milliye Gazetesi Sahibi Recep Zühdü, Şebinkarahisar mebusu Mehmet Emin (Yurdakul) ile birkaç kişi daha eşlik etmiştir.
Atatürk, “Kırk asırlık Türk yurdu düşman elinde kalamaz” diyerek Hatay konusundaki tavrını net bir şekilde ortaya koymuştur.
R.HÜSREV GEREDE’ye ait tereke - külliyat. Ayrıca GALİP KEMALİ SÖYLEMEZOĞLU’na (Kayınpederi) ait birçok evrak vb…
Biri battal metal olmak üzere üç bavul içinde binlerce belgeden oluşan RIDVANBEYOĞLU HÜSREV GEREDE’ye ait tereke - külliyat. Ayrıca GALİP KEMALİ SÖYLEMEZOĞLU’na (Kayınpederi) ait evraklar…
30 adet cep defterinde tuttuğu çoğu eski Türkçe yazılı günlük notlar
6 albüm içinde Tokyo’da ve diğer elçilik yaptığı yerlerde, ayrıca Teşvikiye’de cenaze merasiminde çekilmiş, çeşitli ebatlarda iki yüzden fazla fotoğraf.
Birçoğu kendi zarfında, gelen mektuplar.
Birçok diplomatik yorum, anı, görüş, yazı ve anlatım içeren etütlük önemli evrak.
1920-21 Trakya sorunu, 1329 Vilayet Kanunu, İnkılâp Hatıralarım, İran – Tahran Hatıraları gibi hazırlanmış sayfalarca el yazısı dosyalar.
Konularla ilgi birçok derlenmiş gazete kupürü.
Hüsrev Gerede (1884, Edirne - 20 Mart 1962, İstanbul), Türk Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet tarihinin önemli isimlerinden olan Türk asker, siyasetçi ve diplomattır.
Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıktığı sırada yanındaki kafilde yer alan subaylardandı. Millî mücadelenin teşkilatlanma aşamasında Havza bildirisi ile Amasya genelgesinin hazırlanmasında; Erzurum ve Sivas Kongreleri'nde alınan kararların belirlenmesinde hizmet etti. Son Osmanlı Mebussan Meclisi’ne Trabzon milletvekili olarak seçildi, Misak-ı Millî kararlarının alınmasında rol oynadı. İstanbul'un işgal edilip Meclis’in fesih edilmesi üzerine Ankara’ya döndü, TBMM’de milletvekili olarak görev yaptı. Kurtuluş Savaşı devam ederken çıkan iç isyanların bastırılmasında rol oynadı.
Cumhuriyet döneminde, Budapeşte, Sofya, Tahran, Tokyo, Berlin ve Rio de Janerio Büyükelçiliklerinde bulundu. 1934 yılında Urfa, 1942 yılında Sivas milletvekili seçildi ancak diplomatik görevleri nedeniyle her iki seçimden sonra da milletvekilliğinden istifa etti. Gerede, İran, Japonya ve Almanya üzerine kitaplar ile Atatürk hakkında anılarını kaleme almıştır. Budapeşte
Elçi olarak ilk görev yeri, Orta Elçi unvanıyla 31 Mart 1924 tarihinde tayin edildiği Budapeşte idi. Mayıs ayında göreve başlayan Hüsrev Bey'in askerî rütbesi bu arada 22 Aralık 1924 tarihinden itibaren yarbaylığa yükseltildi. Budapeşte'de olduğu için alamadığı İstiklal madalyası Budapeşte'ye gönderildi. Buradaki görevi 1926 yılında sona erdi. Eylül ayında İstanbul'a gelen Hüsrev Bey, Kasım ayında Sofya'ya tayin edildi.
Sofya
GAZİ MUSTAFA KEMAL ''GMK'' APLİKELİ GÜMÜŞ ÇERÇEVESİNDE VE GAZİ MUSTAFA KEMAL ORİJİNAL KARTVİZİTİ.
Çerçeve Ölçüsü: 43 x 29 cm.
FOTOĞRAF ALBÜMÜ - İNGİLTERE KRALI VIII. EDWARD'IN 1936 YILI ATATÜRK VE TÜRKİYE’Yİ ZİYARETİ
25 adet 14x22 cm. ebadında fotoğraf, kadife ciltli albümünde.
Albüm ebadı: 18 x 28 cm.
Kral VIII. Edward kraliyet yatı ile 3 Eylül sabahı, Çanakkale açıklarına ulaştı. Kral, Gelibolu Muharebelerinin yaşandığı savaş alanını da gezmek istiyordu. Kendisine bölge hakkında malumat vermesi için Orgeneral Fahrettin Altay görevlendirildi. Fahrettin Altay önderliğindeki Türk yetkililer, kral ve maiyetini büyük bir saygıyla karşıladılar ve kendisine bölgeyi tanıttılar. Dostane geçen seyahatin sonunda kral, Türk subayları ve bölge halkıyla fotoğraflar çektirerek Çanakkale’den ayrıldı ve 4 Eylül sabahı İstanbul’a ulaştı. Günlerdir kralın ziyaretini haber yapan gazeteler ve yapılan resmi hazırlıklar sebebiyle İstanbul halkı oldukça heyecanlanmıştı. 4 Eylül sabahı sahil boyunca toplanmış kalabalıklar merakla kralı beklemekteydi. Böyle bir ortamda şehre ayak basan kralı karşılamak için Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde Başbakan İsmet İnönü, Dış İşleri Bakanı Tevfik Rüştü Aras, İç İşleri Bakanı Şükrü Kaya, Milli Savunma Bakanı Kazım Özalp ve Londra Büyükelçisi Fethi Okyar, Tophane rıhtımında bekliyorlardı. Kral’ı dostane bir şekilde karşılayan Mustafa Kemal Atatürk, daha sonra kral ile birlikte otomobile binerek önce İngiliz elçiliğine sonra da Dolmabahçe sarayına geçti ve kendisiyle orada yaklaşık bir saat görüştü. Bu görüşmelerden sonra akşam saatlerinde İstanbul genelinde kralın şerefine hazırlanan aydınlatmalar eşliğinde fener alayları düzenlendi. Şehrin yüksek kuleleri kralın isminin baş harfi olan “E” harfi ile aydınlatıldı, Sarayburnu’nda ise 17 metre yüksekliğinde ve 20 metre uzunluğunda neon tesisatıyla ışıklandırılmış “welcome” (hoş geldiniz) yazısı açıldı. Buna karşılık VIII. Edward akşam saatlerinde kraliyet yatında bir kokteyl partisi düzenleyerek bu partiye Mustafa Kemal Atatürk, İsmet İnönü, Tevfik Rüştü Aras, Numan Menemencioğlu ve Fethi Okyar’ı davet etti. Samimi bir havada geçen yat partisinde, konuklar boğazdan kralın adına yapılan fener alaylarını ve şehirdeki aydınlatmaları izlediler. Kral Edward, kendi adına yapılan bu etkinliklerden oldukça memnun oldu ve çevresindekilere “Ben hayatımda bu kadar güzel bir geceyi pek az hatırlıyorum.” dedi. Ertesi gün Ayasofya Camii, Sultan Ahmet Camii, Yerebatan Sarnıcı ve Kapalı Çarşı’yı gezen Edward, Türk kahvesi içerek halkla sohbet etme fırsatı buldu. Tüm bu gelişmeler Türk basınında yoğun ilgi gördü ve kralın hemen her hareketi gazetelerde geniş yer buldu. 6 Eylül günü Moda’da düzenlenen deniz yarışlarını izlemeye giden Edward, burada yeniden Mustafa Kemal Atatürk ve Türk devlet erkânı ile görüşme fırsatı buldu. Yarışlardan sonra, Mustafa Kemal Atatürk, kralın şerefine Ertuğrul Yatı’nda bir kokteyl partisi düzenledi. Bu partide de iki devlet başkanı arasında samimi sohbetler gerçekleşti. Bütünüyle dostane bir havada gerçekleşen ziyaretin sonunda Kral Edward, Atatürk’ün kendisine tahsis ettiği trenle Viyana’ya gitmek üzere 7 Eylül akşamı Sirkeci garından uğurlandı. Trene binmeden önce kral kendisini uğurlamaya gelen devlet adamlarının | 3 elini tek tek sıktı ve Atatürk’e “Sizin de bir gün Londra’yı şereflendireceğinizi ümit ederim” dedi. Atatürk, bu davete karşılık, “İngiltere’yi ziyaret etmek daima benim arzumu teşkil etmektedir.” cevabını verdi. Kral daha sonra bu teklifi İsmet İnönü’ye de yaptı ve Atatürk, İnönü’nün yakın zamanda İngiltere’ye geleceğini ve iade-i ziyarette bulanacağını ifade etti. Bu dostane geziden memnun kalan Kral Edward Türk topraklarından ayrılır ayrılmaz Mustafa Kemal Atatürk’e bir teşekkür telgrafı yazdı. Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan…
ALTIN CEP SAATİ
Altın cep saati altın köstekli,orta bölümü mine şeritli.
İsviçre DOXA marka
Köstek bölümü zincir ile birlikte 13,5 cm uzunluğunda.
Provenans: Aile Koleksiyonu
KAZIM ÖZALP'IN EŞİ MÜVEDDET HANIMA AİT ALTIN SAAT/ KAZIM ÖZALP'E AİT GÜMÜŞ VE DİĞERİ METAL OLAN İKİ ADET SAAT
Kol saati altın olup Sn. Kazım Özalp'in eşi Müveddet Hanım'a 20. sene hatırası 1945 ibareli olup, hediyesidir.
Camı yoktur(Haliyle)
Ayrıca biri gümüş iki adet cep saati.
Provenans: Aile Koleksiyonu.
BÜYÜK EBAT TAŞBASKI - LITHO - GRAVÜR - "Cheval Turc a la Montre" - "TÜRK ATI NÖBETTE".
Fransız av ve at, doğa ressamı Carle Vernet (1758–1836) tarafından yapılmış "Cheval Turc a la Montre" adlı Türk atını detayları ile belirgin tablosunun Jean-Pierre Marie Jazet (1788 - 1872) eliyle yapılmış taşbaskı gravürü. (Hubert Robert, Carle Vernet ve David Wilkie'nin gravürleriyle ünlü Fransız gravürcü ve taşbaskıcısı)
Eski ahşap çerçevesinde.
Gravür ebadı 59 x 50 cm.
Çerçeveli ebat 89 x 80 cm.
AHŞAP MARKÜTERİ MÜCEVHER SANDIĞI
Ön yüzü ve üst kapak kısmı oldukça dolgun floral motifli.Marküteri işçiliği zarif ve yüksek kalitede, orta ve yan bölümleri kuş gözü kaplamadır.Kilit sistemi çalışır vaziyette.
İyi kondisyonda. Mücevher sandığı.
Ölçüler: 26 x 36 x 20 cm.
KADİR ABLAK
Fine Art Baskı
Edisyon: 1/30
İmzalı
2022 tarihli
Ölçüler: 65 x 50 cm.
Kadir Ablak
1974 Erzurum’da doğumlu. 1998’de Erzurum Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nü kazandı. 2001’de Akımsal sanat gurubu nu kurdu ve bir yıl süre ile başkanlığını yürüttü. 2002’de Erzurum Atatürk Üniversitesi G.S.F. Resim Bölümünden mezun oldu. 2004’de “Rönesans Art Hause Sanat evi” ni hizmete açtı. Şehir de ilk olma özelliği taşıyan sanat evi; resim, müzik tiyatro alanında birçok etkinlik gerçekleştirdi ve bu alanlarda onlarca yetenekli öğrenciye akademinin kapılarını açtı.
MÜNİF FEHİM ÖZERMAN (1899 - 1983)
Karton Üzeri Suluboya
İmzalı
Ölçüler: 11x15 cm.
MÜNİF FEHİM ÖZERMAN
Ünlü tiyatro oyuncusu Ahmet Fehim Efendi’nin oğlu olan ve küçük yaşlardan itibaren ünlü sanatçıların olduğu bir çevrede yetişen Münif Fehim, 12 yaşında resim yapmaya başladı ve sonraki yıllarda da dönemin ünlü tiyatro kumpanyaları için afişler ve dekorlar hazırladı. Öğrenimini Üsküdar Sultanîsi'ni bitirdikten sonra Sanâyi-i Nefîse Mektebi'nde okudu.
MÜNİF FEHİM ÖZERMAN (1899 - 1983)
Karton Üzeri Suluboya
İmzalı
Ölçüler: 14 x 22 cm.
MÜNİF FEHİM ÖZERMAN
Ünlü tiyatro oyuncusu Ahmet Fehim Efendi’nin oğlu olan ve küçük yaşlardan itibaren ünlü sanatçıların olduğu bir çevrede yetişen Münif Fehim, 12 yaşında resim yapmaya başladı ve sonraki yıllarda da dönemin ünlü tiyatro kumpanyaları için afişler ve dekorlar hazırladı. Öğrenimini Üsküdar Sultanîsi'ni bitirdikten sonra Sanâyi-i Nefîse Mektebi'nde okudu.
AYŞEGÜL İZER
Özgün Baskı
1990 tarihli
İmzalı
Ölçüler: 52 x 77 cm.
AYŞEGÜL İZER
1985 ALU BIH / Sarajevo Güzel Sanatlar Akademisi, Grafik Tasarım Bölümü'nde lisans eğitimini “cum laude-üstün başarı” derecesiyle tamamladı.1992 MSÜ, GSF Grafik Bölümü'nde, Sanatta Yeterlik eğitimini tamamladı.2000 yılında kendi tasarım atölyesini kurdu.
2005 yılında Profesör oldu. 2005 yılından bugüne MSGSÜ-GSF- Grafik Tasarım Bölüm Başkanlığı’nı yürütmektedir.
İşleri dünya çapında birçok yayında, sergide, koleksiyonda ve müzede yer aldı.
11 adet uluslararası ödül kazandı.
En son sergileri:
2002 Uozu Art Gallery-Uozu/Japonya
2002 Atatürk Kültür Merkezi-İstanbul
2002 Stadthausegalerie–Münster/Almanya
2003 Reine-NRW/Almanya
2004 Paderborn-NRW/Almanya
2004 Kloster Gerleve-Coesfeld/Almanya
2006 Edmonton/Kanada
2010 Hagen Osthaus Museum/Almanya
AYŞEGÜL İZER
Özgün Baskı
E/A Sanatçı Baskısı
Numerite 2/6
Ölçüler: 77 x 52 cm.
AYŞEGÜL İZER
1985 ALU BIH / Sarajevo Güzel Sanatlar Akademisi, Grafik Tasarım Bölümü'nde lisans eğitimini “cum laude-üstün başarı” derecesiyle tamamladı.1992 MSÜ, GSF Grafik Bölümü'nde, Sanatta Yeterlik eğitimini tamamladı.2000 yılında kendi tasarım atölyesini kurdu.
2005 yılında Profesör oldu. 2005 yılından bugüne MSGSÜ-GSF- Grafik Tasarım Bölüm Başkanlığı’nı yürütmektedir.
İşleri dünya çapında birçok yayında, sergide, koleksiyonda ve müzede yer aldı.
11 adet uluslararası ödül kazandı.
En son sergileri:
2002 Uozu Art Gallery-Uozu/Japonya
2002 Atatürk Kültür Merkezi-İstanbul
2002 Stadthausegalerie–Münster/Almanya
2003 Reine-NRW/Almanya
2004 Paderborn-NRW/Almanya
2004 Kloster Gerleve-Coesfeld/Almanya
2006 Edmonton/Kanada
2010 Hagen Osthaus Museum/Almanya
SEVİM GÜRSOY TUNÇYILDIZ
'Natürmort''
Tuval Üzeri Yağlıboya
İmzalı
Ölçüler: 50 x 40 cm.
SEVİM GÜRSOY TUNÇYILDIZ
Resim Eğitimini Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Bedri Rahmi Atölyesinde tamamladı.
1987-1990 tarihleri arasında Ressamlar Derneği resim atölyesinde hocalık yaptı.1998 yılında Ressamlar Derneği Başkanlığına seçildi.
ULUSLARARASI SERGİLER
1968- Paris (Hotel Meurice)
1991- Kus (Heilborn-Almanya)
1995- Amsterdam Belediye Sanat Galerisi Hollanda
2010- Viyana (Galeri Karismus)
2010- Paris (Galerie Celal)
2012-Yunanistan"Neopolis-Sykies"
2013- Paris Anadolu Kültür Merkezi
KİŞİSEL SERGİLERDEN SEÇMELER
1965-1967-1968-1973 -Beyoğlu Şehir Galerisi
1989-Fransız Kültür Merkezi
1989-1992-Taksim Sanat Galerisi
1989-1995-Sandoz Sanat Galerisi
1990-T.İş Bankası Parmakkapı Sanat Galerisi
1993-Uran Sanat Galerisi
1995-Koç Holding Sanat Galerisi
1996-The Marmara Sanat Galerisi
1997-Büyükada Anadolu Kulübü
2002-Kaş Sanat Galerisi
2003-Sezenteks Sanat Galerisi
2003-İMKB Sanat Galerisi
2004-Kemal Sunal Sanat Galerisi Vakıfbank
2005-AKM Sanat Galerisi
2009-Ressamlar Derneği Sanatevi
2011-Elit World
2012-Kapadokya Museum
LLADRO PORSELEN BİBLO
El boyama kusursuz LLADRO Porselen biblo.
Eni: 17 cm.
Yükseklik: 25,5 cm.
LLADRO Porselen Juán, José ve Vicente Lladró adlı üç kardeş tarafından Valensiya yakınlarındaki Almàssera köyünde kuruldu. Vazo, sürahi gibi eşyalarla başlayıp, şu anda bilinen heykelleri 1956 yılında üretmeye başladılar.
OSMANLI PAZARINA İMAL EDİLMİŞ PORSELEN FİNCAN
Kobalt mavi zemin üzerine renkli bitkisel motifli ve altın yaldız maydanoz desenli, kendinden kaideli, çok iyi kondisyonda porselen kahve fincanı.Avrupa imalatı olup Osmanlı pazarı için yapılmış.
Çap: 5 cm.
Yükseklik: 4 cm.
VİYANA AVUSTURYA PORSELEN FİNCAN
Viyana-Avusturya porselen damgalı, açık mavi renk üzeri el boyama sanatçı imzalı sevgi sahneleri ile dekore edilmiştir.4 Ayak üzeri.Kulp, ayakları ve fincan iç kısmı altın yaldızlı.
Fincan Çapı: 6 cm.
Tabak Çapı: 11,5 cm.
Fincan Yüksekliği: 8,5 cm.
BAVARIA PORSELEN DRESDEN DAMGALI FİNCAN
Bavaria Porselen imalatı damgası mevcut fincan el boyaması Dresden fabrika tarafından olduğuna dair damgalanmıştır.
Beyaz renk üzeri, renkli floral motifli. Altın yaldız desenler ile bezenmiş sekiz köşeli Alman üretimi porselen fincan.
Fincan Çapı: 8,5 cm.
Tabak Çapı: 14 cm.
Fincan Yüksekliği: 6 cm.
18.Y.Y. TOMBAK KAHVE ZARFI
Bakır üzerine tombak zarf. Kenar ucunda küçük bir yırtık mevcut. Ağız kenar kısımları aşınmış durumda orta bölümleri iyi kondisyonda
Kahve zarfı.
Çap: 6 cm.
Yükseklik: 4 cm.
19.Y.Y. TOMBAK KAHVE ZARF
Bakır üzerine tombak zarfın orta bölümü bitkisel motifli,motif içleri tombaklar mevcut orta kondisyonda. Zarfın bir özelliği Sultan Abdüllaziz dönemi fes formunda.
Çap: 6 cm.
Yükseklik: 4 cm.
BOSNA İŞİ TOMBAK KAHVEDAN
Bosna işi kahvedan, kapak kısmı Ay Yıldız formlu, bakırdan imal edilmiş olan kahvedanın alt kısmı ve alt kenar kısımları kapak ve gövde kısımlarında tombaklar bulunmaktadır.Gövde kısmı kalem işçiliğinde, motifler arasında tombaklar mevcuttur. Kullanımdan dolayı genel tombak durumu aşınmış durumdadır.
Çap: 5,5 cm.
Yükseklik: 12 cm.
BEYKOZ OPALİN BARDAK
Koparma tekniği ile imal edilmiş olup, beyaz opalin üzerine renkli floral desenli, ağız kenarı altın yaldızlı tek kulplu.Kusursuz kondisyonda opalin beykoz bardak.
Beykoz bardaklar döneminde oldukkça kullanımda olduğu için günümüze kadar gelen örnekleri çok az sayıdadır.
Referans: Fuat Bayramoğlu Turkish Glass Art And Beykoz - Ware.
Ölçüler:
Çap: 9 cm.
Yükseklik: 10,5 cm.
OSMANLI BEYKOZ FABRİKA-I HÜMAYUN OPALİN GÜLABDAN
Alt kısmı koparma tekniği ile imal olunmuş beyaz opalin üzeri renkli gül desenlerinle dekor edilmiş.Altın yaldız dekorlu, kusursuz zarif desenler ile bezenmiş koleksiyonluk bir eserdir.
Referans: Fuat Bayramoğlu Turkish Glass Art And Beykoz - Ware.
Çap: 6,5 cm.
Yükseklik: 20,5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL BEYKOZ BİLLUR NARGİLE ŞİŞESİ
Beykoz kesme işçilikli, altın yaldız stilize “maydanoz” desenli. Nargilenin iç kısmında bu tür nargilelerde nadir bulunan bir özellik olarak, beykoz camdan imal edilmiş pembe renk emzikli.Fevkalade kondisyonda. Beykoz Cam Sanatı’nın günümüze kadar ulaşmış nadir ve koleksiyonluk örneklerindendir.
Ölçüler:
Çap: 12 cm.
Yükseklik: 29,5 cm.
OSMANLI DÖNEMİ ATLAS İPEK BOHÇA
Pembe renkli atlas ipek kumaş üzeri gümüş sırmalı ve kenarları gümüş bordürlü Osmanlı dönemi bohça.
Ölçüler: 90 x 95 cm.
OSMANLI DÖNEMİ ALTIN KAKMALI BOHÇA
Mor renkli ipek kadife üzeri Altın sırma işçilikli, bitkisel motifli, kenar bordürleri altın sırma tel püsküllü, iyi kondisyonda Osmanlı sırmalı bohça.
Ölçüler: 80 x 80 cm.
OSMANLI DÖNEMİ AY YILDIZ FORMLU GÜMÜŞ KAPAKLI BOHEM PARFÜM ŞİŞESİ.
Rubi Bohem parfüm şişesi, dış yüzey kesmelerinde altın yaldızlar mevcut,bohem kısmı kusursuz.
Ölçüler: 10,5 x 3 cm.
ALTIN KAKMALI BOYNUZ ENFİYE KUTUSU
Altın ve gümüş kakmalı,kenar kısmılar altın yıldız formlu kakma işçilikli,ön üst kapakta vazo içi floral desen altın gümüş işçilikli kenarlar altın gümüş zincir motifli orta bölüm altın yıldız kakma işçilikli.Oval formda.Oldukça zarif işçiliği olan nadir bir eser.
Ölçüler: 7,5 x 5,5 cm.
Yükseklik: 2,5 cm.